شناسهٔ خبر: 71058 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نبوی:

آیت الله مهدوی کنی در برابر فتنه گران سینه سپر کرد

نبوی مدیر مسئول روزنامه رسالت تاکید کرد: آیت الله مهدوی کنی در کنار رهبری محکم ایستاد و در برابر فتنه گران سینه سپر کرد و توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، سیدمرتضی نبوی صبح امروز در نشست هیئت امنای روزنامه رسالت با تجلیل از مقام شامخ مرحوم آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی نماد پاکی، صداقت، اخلاق و فقاهت و انقلابی‌گری در جامعه سیاسی ما است. پس از رحلت ایشان آثار وجودی او همچنین در جامعه ما باقی خواهد ماند.

 وی با اشاره به اینکه اینجانب از دوره جوانی در مسجد جلیلی افتخار آشنایی با آیت الله مهدوی کنی را پیدا کردم، گفت: مسجد جلیلی کانون مبارزه علیه رژیم شاه خائن بود و آیت الله مهدوی کنی محور مبارزات ملت بودند. ایشان با شجاعت در سخنرانی‌های خود از حضرت امام(ره) را ترویج می‌نمودند.

وی با اشاره به مبارزات سیاسی آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی در راه مبارزه با طاغوت متحمل آزار و شکنجه‌های زیادی در زندان‌های مخوف رژیم پهلوی شدند و یکی از نمادهای اصلی مقاومت و پایداری در راه استقلال و آزادی و برپایی جمهوری اسلامی در میان انقلابیون بودند.

وی با اشاره به مسئولیت‌های حساسی که پس از انقلاب آیت الله مهدوی کنی پذیرفتند گفت: آیت الله مهدوی کنی در هر جایی که امام و انقلاب نیاز به فداکاری داشت در صحنه حضور داشتند و به همین دلیل روزهای نخست پیروزی مسئولیت کمیته‌های انقلاب که اصلی ترین نهاد امنیت کشور محسوب می‌شد را پذیرفتند.

 نبوی با اشاره به هوشمندی سیاسی و دشمن شناسی آیت الله مهدوی کنی گفت: در طول نیم قرن سیاست‌ورزی او در سپهر سیاست ایران سراغ ندارم لحظه‌ای غفلت و اشتباه کرده باشد او همیشه در صراط مستقیم ولایت فقیه حرکت می‌کرد.

وی افزود: وی در فتنه ۸۸ با قدرت در صحنه بود و نگذاشت منافقین جدید دستاوردهای انقلاب را به یغما ببرند. او در کنار رهبری محکم ایستاد و در برابر فتنه گران سینه سپر کرد و توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.

وی با اشاره به خوش فکری و تیزهوشی و شجاعت آیت الله مهدوی کنی، گفت: ویژگی‌های منحصر به فرد آیت الله مهدوی کنی در حوزه سیاست ورزی طوری بود که جوانان زیادی از ابتدا گرد وجود او حلقه زدند و بعدها نخبگان جامعه این محوریت را به رسمیت شناختند و در حوزه سیاست با او طی طریق می‌کردند. چون اطمینان داشتند او در کنار امام(ره) و رهبری(ره) دقیق ‌ترین فهم را از سیاست دینی را دارد.

وی گفت: شجاعت او زبانزد خاص و عام بود. اخلاق و تقوا، فقاهت و آگاهی‌های دینی آیت الله مهدوی کنی او را از دیگران تمایز می‌کرد انسان در مواجهه با او خوب می‌فهمید که ایشان هوای نفس ندارند.

وی با اشاره به تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و نقش آیت الله مهدوی کنی در مدیریت این دانشگاه گفت: دانشگاه امام صادق(ع) اولین دانشگاه اسلامی کشور بود که به همت ایشان تأسیس و سپس خوب مدیریت شد. دانشجویان علوم جدید را در کنار دروس حوزه در این دانشگاه می‌خوانند این دانشگاه اولین تجربه دانشگاه اسلامی در ایران بود در حقیقت تحول در علوم انسانی را او در کشور‌آغاز کرد.

وی گفت: نیروهایی که در این دانشگاه تربیت شده‌اند هر کدام در دستگاه‌های اجرایی و مدیریت کشور منشأ خدمات بزرگ به انقلاب هستند. دانشگاه امام صادق(ع) از باقیات صالحات آیت الله مهدوی کنی است بهترین کادرهای جدید انقلاب در این دانشگاه تربیت شده‌اند و نقش تأسیس آیت‌الله مهدوی در دانشگاه امام صادق(ع) تعیین کننده بود و سال‌ها انقلاب را در حوزه مدیریت، حقوق، سیاست و اقتصاد بیمه می‌کند.

وی در پایان رحلت آیت الله مهدوی کنی را به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت گفت و افزود: آثار وجودی آیت الله مهدوی کنی در جامعه ما سال‌ها باقی خواهد ماند و از برکات ایشان در حوزه و دانشگاه بهره مند خواهیم بود از خداوند بزرگ می‌خواهیم ا و را به امام، شهدا و شهدای انقلاب و پیامبران بزرگ محشور گرداند.

نظر شما