شناسهٔ خبر: 70966 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

وفادارترین بازیکن تاریخ فوتبال + عکس

هیچ فوتبالیستی به اندازه "پائولو مالدینی" به باشگاهش وفادار نبوده و حتی الساندرو نستا که از نوجوانی نیز در لاتزیو بود نتوانست به اندازه مالدینی وفادار بماند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، پائولو  چزاره مالدینی با ۶۴۷ بازی و ۲۹ گل در اث میلان رکود دار بازی در تاریخ یک باشگاه فوتبال بوده که نه دل پیرو و نه نستا به رکورد وی نزدیک شدند.

 

 

پائولو چزاره مالدینی متولد ۲۶ ژوئن ۱۹۶۸با ۴۶ سال سن در میلان یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان است.

 

پائولو مادینی که به زندگی خود هم بدین گونه متعهد است در تیم ملی ایتالیا رکورد دینوزوف را شکست و با ۱۲۶ بازی ۷ گل به ثمر رساند.  

 

پائولو مالدینی از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۹ به مدت ۲۴ سال بیش از هر فوتبالیست دیگری در اث میلان مشغول بازی بود و تمامی افتخارات ملی و باشگاهی را به جز قهرمانی در رقابت های یورو کسب کرده است. مالدینی ۷ بار جام قهرمانی کالچو و ۲ بار قهرمانی کوپا ایتالیا را بالای سر برده است. همچنین ۳بار به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و یک جام یوفا رسیده است.

 

 

مالدینی خیلی بدشانس بود که در فینال یورو ۲۰۰۰ با اتزوریها نتوانست قهرمان شود. وی هم عنوان سومی در جام جهانی ۱۹۹۰ هم نایب قهرمانی در جام ۱۹۹۴ تجربه کرده است.  

 

 

پائولو مالدینی جزو ۱۰۰ بازیکن تاریخ برتر فوتبال جهان بوده و نشان شجاعت فیفا و بازی جوانمردانه را نیز کسب کرده است. مالدینی رکورددار بازی در سری آ است و رکورددار مسن ترین بازیکنی است که در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا برابر لیورپول گل به ثمر رسانده است.

 

 

نظر شما