شناسهٔ خبر: 70908 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

صالحی درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در پیامی درگذشت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی را تسلیت گفت.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، متن پیام معاون رییس‌جمهور به شرح زیر است:

«اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إِلَیهِ راجِعون

اِذا ماتَ العالِمُ الفَقیه ثلم فِی­الاِسلام ثلمه لایَسُدُّها شَی­ء

حضرت حجت­ الاسلام والمسلمین جناب آقای تقوی (دامت برکاته)

رحلت عالم ربّانی و فقید صمدانی، حضرت آیت­ اللّه حاج محمدرضا مهدوی کنی که عمری را با خلوص نیّت و مجاهدت مستمر در مسیر پاسداری از حریم مکتب تشیّع و خدمتگزاری به نظام مقدّس جمهوری اسلامی سپری کرد، بدون تردید ضایعه­‌ای است که به سهولت جبران­‌پذیر نخواهد بود.

حضور پربرکت آن مجاهد نستوه در جمع پیشگامان نهضت اسلامی و پیروان صدیق خمینی کبیر تا آخرین روزهای حیات ایشان هم‌چون عاملی وحدت­‌بخش و انسجام­‌آفرین تداوم یافت و به نمونه­‌ای مثال زدنی در برابر تمامی خدمتگزاران نظام اسلامی جلوه­‌گر شد و نام و یاد آن عالم وارسته را در دفتر نیک­‌نامان ثبت و ضبط کرد.

اینجانب ارتحال این عالم انقلابی را به محضر مقام معظّم رهبری (مُدَّ­ظِلّهُ­‌العالی) و آحاد ملّت شریف ایران به‌ویژه بیت معزّز و مکرّم مهدوی کنی تسلیت عرض کرده و علوّ درجات آن فقید سعید را از درگاه احدیّت مسالت می­‌کنم. »

همچنین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اناالله و انا الیه راجعون

رحلت اندوهبار فقیه وارسته، اسوه اخلاق و فضیلت، یار و یاور امام راحل و مقام معظم رهبری، رئیس مجلس خبرگان، مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی رضوان‌الله علیه را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، علماء، فضلاء، طلاب و ملت شهید پرور به ویژه مردم شریف تهران، تسلیت عرض می‌کنیم.

حضرت ولی عصر(عج) ارواحنا فداه سربازی مخلص، رهبر عالیقدر یاوری فداکار و پشتوانه‌ای نیرومند، حوزه‌های علمیه استادی عالیقدر و ملت ایران فقیهی وارسته و فرزانه را از دست داد.

حضور همیشگی این عالم مجاهد در فعالیت‌های سیاسی در دوران اختناق و سپس خدمات ایشان در سنگرهای گوناگون از جمله ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و تولیت حوزه علمیه مروی وهمچنین همراهی و همگامی با رزمندگان دفاع مقدس، سوابق ثبت شده‌ای است که از حافظه‌ی تاریخ انقلاب و از دیوان کرام‌الکاتبین محو نخواهد شد.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تسلیت این ضایعه مؤلمه از حضرات آیات، حجج اسلام و طلاب، فضلای و عموم مؤمنین دعوت می‌نماید تا با شرکت در مراسم تشییع، تدفین و نکوداشت این فقیه مجاهد، تعظیم شعائر اسلامی و تجلیل از مقام علم و فضیلت را فراهم فرمایند. »

نظر شما