شناسهٔ خبر: 70861 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رییس اتحادیه فروشندگان میوه تهران خبر داد

میوه از ۲ تا ۱۱ هزار تومان در میدان تره بار/«آتیشک» گلابی را گران کرد

میوه/1 رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان این که میزان تولید سیب در سالجاری بسیار بالا بوده است گفت: در چند سال گذشته درخت گلابی دچار آفت آتیشک شده که به همین دلیل گلابی امسال گران است.

به گزارش نماینده، حسین مهاجران در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار کرد: ورود به ماه محرم حجم تقاضا و قیمت میوه‌های لوکس را به شدت کاهش می‌دهد و در کنار آن روند مصرف میوه در این ماه دچار تغییر می شود.

وی با بیان این که در چند روز گذشته قیمت گوجه فرنگی افزایش یافته که یکی از دلایل آن از بین رفتن گوجه‌های تابستانه است، ادامه داد: هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای در میدان به قیمت ۲۲۰۰ تومان عرضه می‌شود و گوجه با کیفیت کمتر کیلویی ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان قیمت دارد.

این فعال صنفی درباره قیمت میوه بیان کرد: سیب درجه یک سفید و قرمز دماوند ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، سیب گلاب ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، انگور بی‌دانه قرمز ارومیه ۸۰۰۰ تومان، انگور بی دانه سفید ارومیه ۵۵۰۰ تومان، انگور تاکستان قرمز ۵۵۰۰ تومان، ‌انگور تاکستان سفید ۴۰۰۰ تومان، انگور سمرقند و شاهرود ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان  و خرمالو ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

مهاجران ادامه داد: پرتقال شمال رنگ آمیزی شده ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، پرتقال جنوب درهم ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، پرتقال کوهستان ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، لیمو شیرین جنوب ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، نارنگی چاپونی و نیاگاوا ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و نارنگی محلی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان در میدان میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

وی گفت: انگور، انار و خربزه پر مصرف ترین میوه‌های حال حاضر بوده و انار خوراکی به میدان آمده است که انار محمودآباد کمی گران بوده اما مابقی انار‌ها با قیمت کیلویی ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چرا گلابی در سالجاری گران است گفت: به و گلابی در چند سال گذشته دچار آفت آتیشک شدند و این میوه به گونه‌ای است که بعد از ۸ سال بار نوبرانه خواهد داد و بعد از آن بار مناسب می‌دهد از این رو گلابی در سال جاری میوه مناسب داده و قیمت آن گران تمام می‌شود.

مهاجران ادامه داد: گلابی کیلویی ۸ هزار تومان تا ۱۱ هزار تومان عرضه می شود. گلابی مشهدی بروی درخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده و به سردخانه انتقال داده شده است و همچنان زود است که قیمتی برای گلابی مشهد اعلام شود.

او در پایان با بیان این که حجم سیب تولیدی در سالجاری بسیار زیاد است گفت: صادرات سیب در حد عالی است و مصرف بسیار بالای آن در داخل کشور هیچ کمبودی را ایجا نخواهد کرد زیرا حجم تولید و برداشت این محصول در سالجاری بسیار زیاد بوده است.

نظر شما