شناسهٔ خبر: 70738 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جهانگیری مطرح کرد؛

ساخت نیروگاه برق‌آبی در ارمنستان توسط ایران

جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور از ساخت نیروگاه برق‌آبی در ارمنستان توسط ایران بر اساس توافق‌نامه‌های دوجانبه خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با هوک آبراهامیان نخست‌وزیر ارمنستان با خیرمقدم به نخست‌وزیر ارمنستان و خوشامدگویی به وی گفت: ما با ارمنستان روابط گرمی در زمینه‌های مختلف داریم و شاید بتوان این روابط دو جانبه را الگوی خوب از روابط دوجانبه در سطح منطقه عنوان کرد.

وی افزود: ما در جلسه نسبتاً طولانی خود تمام مسائل فی‌مابین را مورد بررسی قرار دادیم و برای اینکه کارها از سرعت مناسبی برخوردار شود قرار شد تا کمیته‌ای متشکل از معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ارمنستان تشکیل شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: همچنین قرار شد تا کمیسیون مشترک دو کشور با حضور وزرای دو کشور به صورت مرتب و جدی تشکیل شود.

جهانگیری با اشاره به مبادلات دو طرف در حوزه‌های گوناگون گفت:‌ هم‌اکنون میزان مبادلات دو طرف در حدود ۳۰۰میلیون دلار است که ما گاز به ارمنستان صادر می‌کنیم و از این کشور برق وارد می‌کنیم البته کالاهای دیگری نیز در روابط دوجانبه اقتصادی دو کشور وجود دارد.

وی افزود:‌قرار شد تا خط سوم انتقال برق راه اندازی شود و همچنین نیروگاه برق آبی در کشور ارمنستان توسط ایران ساخته شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مبادلات فرهنگی دو کشور و بررسی آن در مذاکرات وی با طرف ارمنستانی گفت: با توجه به اینکه ارمنستان با کشور روسیه هم مرز است بخش خصوصی دو کشور می‌توانند برای صدور کالا به کشورهای مختلف از آن استفاده کنند.

 

نظر شما