شناسهٔ خبر: 70651 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

آیت الله جوادی آملی: سخنرانان و مداحان نباید در بیان عظمت کربلا بدون سند سخن بگویند

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: سخنرانان و مداحان عظمت امام حسین (ع) را نشان دهند، اما نباید روش و کاری که از جلال و شکوه اهل بیت (ع) بکاهد، انجام دهند و سخن بی سند بیان کنند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا وی در جمع طلاب و فضلای حوزه اظهار داشت: ما باید حواسمان جمع باشد،جریان حسین بن علی(ع)، جریان محرم، تاسوعا، عاشورا ، عزاداریها، بخشهای سنتی آن سر جایش محفوظ است، هم سخنرانان و مداحان ما، عظمت و جلال و شکوه حسین بن علی(ع) را نشان بدهند.

وی ادامه داد: مداحان کاری که از عظمت اهل بیت (ع)کم کند، انجام ندهند، این سفارش امام حسین (ع) است، بگذارید کربلا با جلال و شکوه شناخته شود، حرفها، قصه ها، داستانها ، روشها و منش ها که از جلال کربلا، جمال کربلا، عظمت کربلا، استقلال کربلا، حریّت و آزادیخواهی کربلا کم کند، بیان نکنید.

آیت الله جوادی آملی گفت: در صحنه عاشورا و در آن موقعیت خطیر حضرت امام حسین (ع) به اهل بیت خود فرمود: کاری کنید در این سفر که عظمت و حیثیت شما محفوظ باشد، لذا مداحان و ذاکرین نباید روش و کاری که از جلال و شکوه اهل بیت بکاهد، انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به جنایت های گروه تروریستی داعش گفت: اگر این تکفیری ها ، سلفی ها، داعش، القاعده و مانند آنها، با دین الهی، درگیر شوند، خداوند به وسیله ولیّ ای از اولیای الهی، اینها را سر جای خود می نشاند و اگر با ولیّ ای از اولیای الهی درگیر شوند، خداوند بالاخره آنها را به وسیله دشمنانشان سر جایشان خواهد نشاند.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که 'بدترین نقص این است که انسان گرفتار آز و طمع باشد ' گفت: حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: خدا اگر به کسی خواست خیر دهد، آن روح بی نیازی را در درون جان او جاسازی می کند، او دیگر بی نیاز است، ذلّت همین است که انسان هر چه را ببیند، بخواهد، انسان باید از ذات اقدس الهی بخواهد که در بند هوس نباشد.

وی با اشاره به آیات نورانی سوره مبارکه حشر خاطرنشان کرد:پیامبر گرامی اسلام فرمودند: شما با خدا رابطه داشته باشید و اختلافات خود را کنار بگذارید، کینه کسی را نداشته باشید، نگویید من بهتر از او هستم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: کینه، زمینه اختلاف و تفرقه می شود؛ اگر این کینه نبود و این اختلاف نبود، ما دیگر، نه در عراق داعش داشتیم، نه در سوریه و نه در جای دیگر.

 

 

 

 

 

نظر شما