شناسهٔ خبر: 70503 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برخی اصلاح‌طلبان تندرو به نظام و ولایت اعتقادی ندارند

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اصلاح‌طلبان تندرو معتقد به نظام و ولایت نیستند.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با فارس در اردبیل اظهار کرد: بنده چند بار به وزیر کشور در مورد برخی رفتارهای خودسرانه معاونان استاندار تذکر داده‌ام چراکه بر این موضوع آگاه هستم که خیلی از موارد به استاندار با اصرار و پافشاری تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای به نام ستاد روحانی می‌خواهند در این استان فضاسازی کنند در حالی که اصلا در این استان به واقع ستاد روحانی در ایام انتخابات به آن شکل فعال نبوده و هیچ فعالیت خاصی در قالب این ستاد شکل نگرفته است، ادامه داد: بنده از تاثیر بعضی افراد در برخی عزل و نصب‌ها کاملا آگاه هستم و چند بار به شکل مکتوب به شخص رئیس جمهور در این زمینه تذکر دادم که عده‌ای به نام ستاد روحانی می‌خواهند برخی اقدامات نامناسب را انجام دهند که از آن جمله می‌توان اقدام اخیر معاون سیاسی امنیتی استاندار را نام برد که به ادارات نامه نوشته که اسامی افراد و مسئولین اصولگرا را احصا کرده و گزارش دهند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تندروی‌های برخی از اصلاح‌طلبان به کاهش محبوبیت روحانی منجر شده و یا رای‌آوری او را در دور بعد به مخاطره انداخته‌ است، گفت: بسیاری از شیوه‌های رئیس جمهور را در سیاستگذاری‌ها و تعامل داخلی و خارجی قبول داریم اما در سیاست داخلی عمیقاً دولت روحانی تفکر و اندیشه اصلاح‌طلبان را پیگیری می‌کند و برخی از افراد اصولگرای واقعی حتی حاضر نیستند در جلسات گفت‌وگوی دولت و مجلس حضور پیدا کنند و یا به اظهار نظر در این جلسات بپردازند.

برومند افزود: عملکرد رئیس جمهور نشان می‌دهد او به سمت اصلاح‌طلبان تمایل بیشتری دارد ولی انتخابات مجلس ثابت کرده که هر جریانی در راس کار باشد گروه مخالف او بیشتر رای می‌آورد همان‌ طوری که در دوره‌های قبلی نیز این موضوع به اثبات رسیده است.

وی عنوان کرد: تاکنون هیچ وقت مجلس مطلق در اختیار یک طیف خاص نبوده بلکه اقلیت و اکثریتی در مجلس حاکم است که در انتخابات آینده نیز همین رویه ادامه پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از اصلاح‌طلبان تندرو معتقد به نظام و ولایت نیستند و تنها سنگ اصلاح‌طلبی آرمانی و آمریکایی را بر سینه می‌زنند، تصریح کرد: باید این اصلاح‌طلبان را افراطیون نامید در حالی که اصلاح‌طلب واقعی که معتقد به آرمان نظام باشد، کم هستند.

برومند با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون به هیچ گروه و دسته‌ای وابسته نبوده و در جهت‌گیری‌های سیاسی و حرکت‌های کشوری مشی اصولگرایی را در پیش گرفته‌ام، ادامه داد: بنده معتقدم که باید از بهترین و شایسته‌ترین افراد چه در لباس اصولگرایی و چه اصلاح‌طلبی حمایت کرد چراکه این رویه می‌تواند بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.

وی در مورد برخی اقدامات خودسرانه در این استان و عزل و نصب‌های بدون اطلاع نظیر انتساب مدیرکل محیط زیست و تغییرات شهرستانی او بدون توجه به تجارب نیروهای کارآمد گفت: در این زمینه می‌خواستم تذکری را به رئیس جمهور بدهم که از این کار منصرف شدم.

نظر شما