شناسهٔ خبر: 70354 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس:

سقف تسهیلات خرید مسکن ۳۵ میلیون تومان است/مصوبه جدید ارتباطی با اوراق تسهیلات مسکن ندارد

مسکن/1 رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس گفت: مصوبه اخیر هیات وزیران در خصوص افزایش وام مسکن زوج های جوان و ارزان سازی نرخ سود تسهیلات مربوطه هیچ ارتباطی با اوراق تسهیلات بانک مسکن ندارد.

به گزارش نماینده، علیرضا توکلی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اطلاعیه معاونت سپرده ممتاز مرکز برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن در خصوص مصوبه اخیر هیات وزیران پیرامون افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت: مصوبه اخیر هیات وزیران در خصوص افزایش وام مسکن زوج های جوان و ارزان سازی نرخ سود تسهیلات مربوطه هیچ ارتباطی با تسهیلات بانک مسکن از محل سپرده های ممتاز و اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن نداشته و ساز و کار این تسهیلات جدید متعاقبا و توسط سخنگوی هیات دولت اعلام خواهد شد.
رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس افزود: در حال حاضر سقف تسهیلات مسکن در قالب فروش اقساطی مسکن ۳۵۰ میلیون ریال برای اشخاص عادی و ۵۰۰ میلیون ریال برای زوج های جوان است که تاریخ ثبت عقد ایشان از هفدهم دیماه سال ۹۲ به بعد بوده است. همچنین سقف تسهیلات جعاله و تعمیر و تکمیل مسکن نیز در حال حاضر ۱۰۰ میلیون ریال است.
وی اضافه کرد: بر این اساس لازم است دارندگان اوراق و متقاضیان استفاده از این تسهیلات ضمن توجه به محتوای این اطلاعیه، با آگاهی کامل نسبت به معامله این اوراق اقدام کنند.

نظر شما