شناسهٔ خبر: 70205 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش "نماینده" از سی و دومین سال شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی؛

خاطره قالیباف از شهید اشرفی اصفهانی/ تقدیر فرزند آیت الله از عملکرد شهردار تهران

قالیباف بزرگداشت سی و دومین سال شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی و شهدای منطقه دوم تهران با حاشیه های جالبی همراه بود.

به گزارش خبرنگار نماینده، بزرگداشت سی و دومین سال شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی و شهدای منطقه دوم تهران شب گذشته با سخنرانی محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مسجد حضرت المومنین(ع) برگزار شد و با حاشیه های جالبی نیز همراه بود.

** قبل از برگزاری مراسم، نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند چهارمین شهید محراب اقامه شد.

** در حاشیه این همایش، فرم عضویت در بنیاد شهید آیت الله اشرفی اصفهانی توزیع شد.

**قبل از شروع رسمی مراسم، تعدادی از مردم خود را به خیابان مرزداران رساندند تا حضوری مشکلات و درخواست هایشان را با شهردار پایتخت مطرح کنند.

**تیمور علی عسگری"معاون پارلمانی دانشگاه آزاد"، حجت الاسلام قائم مقامی، حسن غفوری فرد، حجت الاسلام میرلوحی"داماد آیت الله مهدوی کنی"، پرویز سروری"عضو شورای شهر تهران" و اقبال شاکری "عضو شورای شهر تهران" از مهمان ویژه سی و دومین سال شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی بودند.

** غلام رضا آقاسی فرزند مرحوم محمد رضا آقاسی نیز در این همایش، اشعاری در وصف حضرت علی(ع) و امام زمان(عج) قرائت کرد.

** یکی از شرکت کنندگان(مردم) پس از ورود محمد باقر قالیباف قصد داشت نامه خود را حضوری به وی تقدیم کند اما برگزار کنندگان این همایش مانع حضور او شدند و گفتند "پس از پایان برنامه با شهردار صحبت کنید" که وی با جنجال و سروصدا مجلس را با تنش روبه رو کرد و به درخواست قالیباف وی توانست با او صحبت و مشکلش را مطرح کند.

**رساندن نامه های متعدد به قالیباف و معاونان وی تقریبا در تمام طول مراسم ادامه داشت.

**عطاءالله اشرفی اصفهانی نوه شهید اشرفی اصفهانی نیز پیام تاریخی امام خمینی(ره) پس از شهادت چهارمین شهید محراب را قرائت کرد و پس از پایان این پیام او در پاسخ به مجری برنامه مبنی بر اینکه "چگونه باید راه شهدا را ادامه داد"، بر تبعیت و پشتیاتی از ولایت فقیه تاکید کرد.

** حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید آیت الله اشرفی اصفهانی که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید به نهاد ریاست جمهوری رفته است به عنوان اولین سخنران پشت تریبون قرار گرفت و از شهردار تهران، اعضای شورای شهر، نمایندگان ادوار و کنونی مجلس برای شرکت در این همایش تقدیر و تشکر کرد.

** فرزند شهید آیت الله اشرفی اصفهانی تشکر ویژه از شهردار تهران کرد و گفت که «وی بر سر ما و بیت شهید اشرفی منت نهاد و در این مراسم شرکت کرد» حقیقتا ایشان برای شهر تهران کار کرده اند، تهران امروز با تهران ده الی پانزده سال قبل یکنواخت نیست حقا وی به پایگاه کشور(تهران) آبرو دادند. از اعضای شورای شهر می خواهم به قالیباف کمک کنند چرا که مخلصانه خدمت می کند و ما باید قدردان او باشیم.

** وقتی قالیباف به عنوان سخنران ویژه پشت تریبون قرار گرفت در ابتدا نسیت به سخنان فرزند شهید اشرفی اصفهانی واکنش نشان داد و گفت: منت نیست بلکه توفیقی است که بنده پیدا کردم.

** شهردار تهران همچنین به خاطره اولین دیدار خود با شهید اشرفی اصفهانی که تاکنون بیان نکرده بود پرداخت و یادآورد شد: اولین باری که خودم مستقیما با ایشان روبرو شدم اثر عمیق الهی که در چهره ی ایشان بود را دیدم و به تمام معنا تحت تأثیر روحی قرار گرفتم. پیش از انجام عملیات مسلم بن عقیل در یکی از جلسات و در بدو ورود به قرارگاه، یک پیرمرد روحانی بسیار نورانی را در لباس نظامی دیدم؛ آن هم در سنی که بسیار بعید بود کسی به جبهه بیاید. ایشان به سختی راه می رفت. من نمی دانستم کیست اما برایم جالب بود. وقتی از طریق دوستان سپاهی متوجه شدم ایشان آیت الله اشرفی اصفهانی است، خدمت ایشان رسیدم و دست و صورت ایشان را بوسیدم. واقعا یکی از زیباترین لحظات زندگی من بود. آن چه را که امام خمینی (ره) درباره ی ایشان می گفتند؛ فهمیدم. این اولین و آخرین دیدار من با ایشان بود و این خاطره را تا به حال در جایی نقل نکردم.

** "کارهایی که در حوزه ی شهرداری است و مربوط به جانبازان و خانواده ی شهدا است؛ این ها را بطور خاص خودم(قالیباف) پیگیری می کنم". 

** در این لحظه یکی از جانبازان حاضر در جمع با صدای بلند قالیباف را مورد خطاب قرار داد و گفت: آقای قالیباف! ما می خواهیم کرامتمان حفظ شود. همکاران شما مرا ضایع کردند.

قالیباف خطاب به این جانباز گفت: من حرف شما را بطور ویژه پیگیری می کنم اما پیشداوری نمی کنم ضمن اینکه حتما کارشکن ها و مال حرام خورها هستند اما گفتم اگر در موردی مطمئن شوم فردی در شهرداری دزدی کرده، او را اخراج می کنم. آن گاه دیوان عدالت اداری بیاید با من برخورد کند.

** بزگداشت شهید اشرفی اصفهانی با تجلیل و تقدیر از خانواده شهدای منطقه دوم تهران به کار خود پایان داد.

 

نظر شما