شناسهٔ خبر: 70167 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

به قلم سعید علامیان نوشته شد

خاطرات مسئول گروه محافظ بیت امام(ره) در «دارساوین»

سعید علامیان در کتابی به نام «دارساوین» به خاطرات سردار فتح‌الله جعفری، مسئول گروه محافظت از بیت‌امام خمینی(ره) در قم پرداخته است.

به گزارش نماینده علامیان به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: اثر مستندی به نام «دارساوین» درباره فعالیت‌های دوران انقلاب اسلامی سردار فتح‌الله جعفری نوشته‌ام. این کتاب در بر دارنده خاطرات شفاهی و بر اساس متن یادداشت‌های روزانه وی و به صورت پرسش و پاسخ تدوین شده است.

این پژوهشگر، با اشاره به یادداشت‌نگاری سردار جعفری از ابتدای دوران جوانی، گفت: خاطرات وی نیز از زمان دبیرستان در سال ۱۳۵۸ که مسئول گروه حفاظت از بیت امام خمینی(ره) در شهر قم را بر عهده داشت، تا پایان آبان ۵۹ روایت شده است.

وی با بیان این‌که «دارساوین» خاطرات جالبی از نحوه استقرار امام خمینی در قم و زمان انتقال ایشان به بیمارستان قلب تهران را در بر دارد، افزود: همچنین خاطراتی درباره استقرار ایشان در ساختمانی واقع در خیابان دربند در فروردین سال ۱۳۵۹ بیان شده که پیش از این منتشر نشده بود. 

علامیان ادامه داد: در ادامه خاطرات آمده در کتاب «دارساوین» سردار جعفری پس از حفاظت از بیت حضرت امام خمینی(ره) همراه با گروه ۶۴ نفری به کردستان رفتند و در ستون‌کشی‌هایی که صیاد شیرازی برای پاکسازی این مناطق انجام می‌داد، همراه شدند. خاطرات اسیرشدن آنها در کردستان برای پاکسازی مناطق، از جمله خاطرات جذاب کتاب است.

به گفته علامیان به زودی انتشارات سوره مهر این کتاب را در ۵۰۰ صفحه و در قطع رقعی منتشر می‌کند.

نظر شما