شناسهٔ خبر: 70115 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شرط داشتن غذای سالم اخذ تمهیدات قبل از ورود به مزرعه است

عباس رجایی رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت سلامت غذایی باید این نکته را توجه کرد که اگر می‌خواهیم غذای سالمی داشته باشیم باید قبل از ورود به مزرعه اقداماتی را انجام دهیم و این مساله نیز با ایجاد سرو‌صدای رسانه‌ای نمی‌تواند حاصل شود.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، رجایی در مراسم همایش روز جهانی غذا با بیان این‌که نمی‌توان با ایجاد هراس که محصولات غذایی ایران سلامت کافی را ندارند، موجب ایجاد امنیت غذایی شد؛ چرا که این مساله تنها باعث می‌شود مردم نسبت به مصرف محصولات خارجی گرایش پیدا کنند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که زمانی که بحث غذا مطرح می‌شود باید مجموعه فرآیند‌های تولید غذا مدنظر قرار بگیرد، گفت: نمی‌توان برای تولید غذا تنها به یک بخش توجه کرد؛ چرا که هر کشوری به لحاظ شرایط زیست محیطی و جمعیتی که در آن ایجاد شده است به دنبال رفع تامین غذا است.

وی با بیان این‌که روزی صحبت می‌شد که اگر به مساله‌ی آب توجه نشود، کشور با بحران آب روبه‌رو می‌شود که امروز پس از گذشت چند سال به این نقطه یعنی بحران شدید آب رسیده‌ایم.

رجایی ادامه داد: این هشدار را می‌دهیم که اگر به مساله‌ی غذا نیز توجه جدی نشود، باید چند سال آینده با چالش‌هایی روبه‌رو شویم.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نگاهی ایجاد شده است که تولید غذا و کشاورزی در داخل را به نقد بکشد، به‌طوری که این مساله تا نزدیکی‌های دیوار هیات دولت نیز رسیده است، اما باید جلوی این امر گرفته شود چرا که بخش عمده‌ای از غذای کشور باید در داخل تامین شود.

وی با بیان این‌که آمارهای جمعیت و شاغلین غذا که عمدتا تولید‌کنندگان آن هستند آمارهای غلطی است، گفت: نگاه‌های جهانی به غذا در راستای حفظ محیط زیست و زمین دنبال می‌شود و باید این نکته را دانست ایران به عنوان یک سرزمین شناخته شده است و باید از تمام ابعاد به این مساله توجه شود.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با توجه به این‌که امروزه از تمام امکانات کشور به خوبی استفاده نمی‌شود، گفت: اگر بتوانیم از انرژی خورشیدی به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم بهره‌وری بهتری داشته باشیم.

نظر شما