شناسهٔ خبر: 70101 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

اسعديان در انتظار بله گرفتن از حوزه هنري براي توليد «دا»

کارگردان سريال «دا» از پايان نگارش فيلمنامه آن خبر داد و گفت: اين فيلمنامه براي تاييد نهايي در اختيار حوزه هنري قرار گرفته است

به گزارش نماینده  همايون اسعديان در گفت و گو با سوره سينما از پايان نگارش فيلمنامه سريال «دا» خبر داد و گفت: فيلمنامه اين مجموعه به پايان رسيده و آن را براي بازخواني و تاييد به حوزه هنري تحويل داده‌ايم. در هر يک از بخش هاي تحقيق و نگارش با دو سه همکار مجزا کار کردم تا فيلنامه «دا» آماده شود. اين فيلمنامه 34 قسمتي است. ممکن است پس از مذاکره کمي آن را فشرده کنيم.
کارگردان «بوسيدن روي ماه» گفت: سير تاريخي حوادث مربوط به خرمشهر را در فيلمنامه حفظ کرديم. ضمن اين که فيلم شامل همه کتاب مي‌شود و خلاصه نيست. راوي اين فيلمنامه فقط حسيني، راوي کتاب «دا» نيست. سيده زهرا حسيني، طبيعتا نمي‌توانسته است در همه بخش هاي شهر حضور داشته باشد.بنابراين به صورت موازي و با استفاده از تکنيک هاي داستاني، روايت هايي از ساير قسمت هاي خرمشهر را وارد داستان کرديم. در حال حاضر، کتاب روايت بيش از پنج زن از حوادث آن روزها نيز منتشر شده است. منبع کمکي ما براي نگارش «دا» اين خاطرات بود. اين کارگردان توضيح داد: براي نوشتن فيلمنامه شرايط تصويري روايت را در نظر گرفتيم. در عين اين که وجه مستند حوادث را حفظ کرده ايم، سعي کرديم از بار خشونت آن بکاهيم تا براي بيننده جذاب تر باشد. ترجيح مي‌دهم شرايط براي توليد اين مجموعه براي صدا و سيما و پخش آن از يکي از شبکه‌ها فراهم شود تا تعداد مخاطبان اين اثر بيشتر شود. اسعديان همچنين گفت که همزمان يک پروژه سينمايي را در دست ساخت دارد که اخبار مربوط به آن به زودي منتشر مي‌شود. کتاب «دا» روايت يکي از بانوان حاضر در دفاع مقدس است. اين کتاب که در سال 88 و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده، بارها تجديد چاپ شد. مجموعه «دا» محصول سازمان سينمايي سوره حوزه هنري است. منوچهر محمدي تهيه‌کننده اين مجموعه است.

 

 

 

 

 

نظر شما