شناسهٔ خبر: 69884 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مصداقی از دخالت نمایندگان در پرونده‌های قضایی وجود ندارد

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل استقلال قوای مجریه، مقننه و قضائیه گفت که موردی از دخالت نمایندگان در پرونده‌های قضایی وجود نداشته است.

به گزارش نماینده، عوض حیدرپور در گفت‌وگو با(ایسنا) با اشاره به اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه در مورد اینکه نمایندگان حق ورود به پرونده‌های قضایی را ندارند، اظهار کرد: ما به اصل استقلال قوا پایبند هستیم و همان‌طور که تشکیلات قضایی در کار قانون‌گذاری و تقنین دخالت نمی‌کنند علی‌القاعده نمایندگان هم ورودی به مسائل قضایی و پرونده‌ها که موضوعی تخصصی هستند، ندارند.

وی با بیان این‌که پرونده‌های قضایی بر اساس روال و روش جاری در قوه قضائیه مورد بررسی قرار می‌گیرند، افزود: گاهی مردم ممکن است گلایه‌هایی در مورد سیر پرونده‌های خود در دستگاه قضایی داشته باشند و آن را با نمایندگان مطرح کنند که در این موارد ما موضوع را به قوه قضائیه چه دفتر رئیس قوه و چه مدیران دستگاه قضایی ارجاع می‌دهیم تا آنها به درخواست‌ها رسیدگی کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان این‌که مصداقی از دخالت نمایندگان در پرونده‌های قضایی ندیده است، یادآور شد: باید از آقای آیت‌الله آملی لاریجانی در این مورد سوال کنیم که اگر موردی از نقض قاعده استقلال قوا وجود دارد آن را روشن‌تر و شفاف‌تر بیان کنند.

 

حیدرپور خاطرنشان کرد: ممکن است نماینده‌ای که اطلاعات قضایی داشته باشد بتواند اظهارنظری درباره پرونده‌های قضایی کند اما ما باید این هماهنگی را با قوه قضائیه داشته باشیم که نگاهمان به پرونده‌های قضایی، تخصصی باشد.

 

وی گفت: پرونده‌های قضایی جزو روال معمولی که نمایندگان می‌توانند در مورد آن اظهارنظر کنند، نیستند و به همین خاطر باید این بخش از فرمایش رئیس قوه قضائیه مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

نظر شما