شناسهٔ خبر: 69783 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چمران، رئیس شورای شهر تهران:

جلسه فوق العاده با دولت و مجلس درباره نحوه انتخاب شهرداران/کوتاه نخواهیم آمد

چمران رئیس شورای عالی استان‌ها از برگزاری جلسه فوق العاده با دولت و مجلس در خصوص طرح و لایحه انتخاب شهردار توسط هیأت حل اختلاف و مردم خبر داد و گفت: شوراها برای جلوگیری از تصویب آن تلاش خواهند کرد و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش نماینده، مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به دو طرح و لایحه انتخاب شهردار توسط مجلس و دولت یازدهم اظهار داشت: متأسفانه این دو طرح و لایحه مشکلات زیادی را برای شوراها خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در لایحه‌ای که از سوی دولت یازدهم تهیه شده است، قرار شده شهردار کلانشهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر توسط مردم انتخاب شود که همین مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

چمران گفت: پیش‌نویس طرح در اختیار دولت قرار گرفت و دولت آن را به کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و دیگر کلانشهرها ارجاع داد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:‌ انتخاب شهردار یک کار بسیار تخصصی است و فردی باید برای شهر انتخاب شود که بتواند برنامه‌های مدونی را برای اداره شهر ارائه کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بنده به عنوان عضو کوچکی از این شورا به‌زودی جلسه‌ای را با مسئولان دولتی و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص رد طرح و لایحه انتخاب شهردار برگزار خواهم کرد، گفت:‌پیش‌بینی می‌شود طرح انتخاب شهردار توسط هئیت حل اختلاف در کمیسیون شوراها رد شود.

چمران با بیان اینکه طرح و لایحه اشاره شده به صلاح نیست. ما برای عدم تصویب آنها تلاش خواهیم کرد و کوتاه نخواهیم آمد،گفت: در این خصوص جلسه‌ای با مسئولان دولتی برگزار خواهد شد که امیدواریم در این جلسه نیز به نتایجی خوبی دست پیدا کنیم.

نظر شما