شناسهٔ خبر: 69763 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ترکیب آرا در صورت معرفی نجفی برای وزارت علوم مانند سال قبل نخواهد بود

قاسم احمدی 5 عضو کمیسیون آموزش گفت: رأی عدم اعتمادی که نجفی سال گذشته گرفت برای وزارت آموزش و پرورش بود و از آنجا که مجلس، حساسیت بیشتری روی وزارت علوم دارد، ترکیب آرای وی در صورت معرفی به گونه‌ای دیگر خواهد بود.

به گزارش نماینده، قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در مورد گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه دولت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: ما به جز نجفی، فرهادی، صالحی و اخیراً نیز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور از گزینه دیگری مطلع نیستیم.

وی با ابراز نگرانی از بلاتکلیف ماندن رأس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با گذشت حدود یک ماه از آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها افزود: سرپرست، همانگونه که از نامش پیداست صرفاً به رتق و فتق امور می‌پردازد و نمی‌تواند اقدامات اساسی و برنامه‌های راهبردی را اجرا کند.

احمدی با درخواست از رئیس‌ جمهور برای معرفی هر چه سریع‌تر گزینه پیشنهادی خود به مجلس برای تصدی وزارتخانه ایجاد شده خاطرنشان کرد: رأی عدم اعتمادی که مجلس به آقای نجفی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش داد مربوط به همان وزارتخانه است و در صورت معرفی وی برای تصدی وزارت علوم از آنجا که مجلس حساسیت خاصی روی این وزارتخانه دارد، قطعاً با دقت بیشتری در این باره تصمیم خواهد گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان یادآور شد: بی‌شک دکتر نجفی فرد مدیر و توانمندی است، اما رأی مجلس ملاک‌های دیگری را نیز در خود دارد.

نظر شما