شناسهٔ خبر: 69443 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

پرسپولیس-رئال؛ واقعیتی در رویا!

در حالی که به نظر می رسید پرونده سفر رئال مادرید به ایران کاملا بسته شده است، در روزهای اخیر با سفر منتقمی و سیاسی، سرپرست و رئیس هیئت مدیره پرسپولیس به اسپانیا دوباره بارقه های امید در مورد این سفر ایجاد شده است.

به گزارش نماینده، قریب به یک سال پیش بود که در پی سفر پیشکسوتان میلان به ایران و استقبال نسبتا گرم فوتبالدوستان از این بازی، اخباری پیرامون سفر  رئال مادرید به ایران با تمامی ستارگانش برای بازی مقابل پرسپولیس مطرح شد.

این خبر در دوران مدیریت محمد رویانیان در پرسپولیس مطرح شد و پس از آن نامه نگاری ها در دوره مدیرعاملی علی پروین هم ادامه پیدا کرد. پس از آن که محمدرضا رحیمی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس مشغول به کار شد، با بررسی هزینه بالای این سفر قید آن را زد، سفری که برخی گمانه زنی ها هزینه آن را تا ۱۶ میلیارد تومان هم تخمین می زنند.

حالا که رحیمی از پرسپولیس رفته است، سیاسی و منتقمی تلاشهای را برای کشاندن رونالدو و دوستان به ورزشگاه آزادی از سر گرفته اند و حتی قرار است که امروز جلسه ای میان مدیران پرسپولیس و سران رئال مادرید شکل بگیرد. گفته می شود که علی کریمی، مهدوی کیا و حتی علی دایی هم دوباره قرار است در این بازی پا به توپ شود و آخرین بازیش را در پیراهن پرسپولیس انجام بدهد. البته مهدوی کیا در بازی مقابل پیشکسوتان میلان خداحافظی کرد و با توجه به اتفاقاتی که برای علی دایی افتاد، به نظر می رسد که او حضور در این بازی را قبول نکند.

اما سوال مهم این جاست که در شرایطی که پرسپولیس ده ها میلیارد بدهی دارد، این بازی چقدر هزینه به دوش تیم اضافه می کند. اخبار غیررسمی می گویند که رئال مادرید برای دو روز حضور در تهران مبلغی بالغ بر ۵ میلیون دلار( حدود ۱۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان) درخواست کرده است.

چیزی که مشخص است این است که قرار نیست رئال مادرید به این سادگی ها به پرسپولیس بیاید و حق پخش و تبلیغات دور زمین هم در اندازه ای نخواهد بود که رقم گزافی که رئال مادرید می خواهد را جبران کند.

رئال مادرید برای هر بازی دوستانه خود در تابستان گذشته مبلغی بین ۲ تا ۲،۵ میلیون یورو دریافت کرده است اما وقتی بحث از سفر در میانه فصل و خسته کردن بازیکنان در اوج بازیها باشد ، این رقم تا دو برابر افزایش پیدا می کند.

از سویی دیگر در گزارشی که در اردیبهشت در مورد سفر رئال مادرید به ایران منتشر شد، سایت اسپانیایی ال کونفیدنشال ادعا کرد که فلورنتینو پرز، مدیر رئال در صورت سفر کهکشانی ها به ایران قراردادهایی عمرانی را با دولت ایران به امضا خواهد رساند، قراردادهایی که مبلغ آن به دو میلیارد دلار هم خواهد رسید.

کهکشانی ها اواسط دی ماه امسال قرار است که برای بازی دوستانه مقابل میلان با تمامی ستارگانشان به امارات سفر کنند. پرسپولیسی ها هم می گویند که به میزبانی از رئال در همان زمان امیدوار هستند اما سوال بزرگ این جاست که آیا سرخپوشان می توانند خواسته های مالی رئال را برآورده سازند یا نه. در هر حال دیدن ستاره های رئال مادرید در تهران که برای طرفداران این تیم رویا به نظر می رسد می تواند به واقعیت تبدیل شود اما باید دید که بهای گزافی که در این راه پرداخت می شود ارزش آن را دارد که تیمی مثل پرسپولیس با بدهی نزدیک به هشتاد میلیارد تومانی آن را متحمل شود. هر چند ممکن است که این بازی دوستانه در امارات برگزار شود اما حضور ستاره های رئال مادرید در آن زمان هم در هاله ای از ابهام قرار دارد چه برسد به این که بخواهند به تهران بیایند.

حامد فلاح – وبسایت نود

نظر شما