شناسهٔ خبر: 69409 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دموکراتهای کنگره:

بازی «پلیس خوب، پلیس بد» با ایرانی‌ها در مذاکرات دیگر موثر نیست

کنگره آمریکا برخی از نمایندگان دموکرات کنگره به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گویند رویکرد موسوم به «پلیس خوب، پلیس بد» با ایرانی‌ها دیگر موثر نیست.

به گزارش نماینده، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارشی از افزایش فشارها بر جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داده است.

این خبرگزاری با اشاره به احتمال افتادن مجلس سنای آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا نوشته در این صورت آقای کری برای حصول توافق جامع هسته‌ای با ایران تا قبل از موعد ۲۴ نوامبر، برابر با سوم آذرماه در تنگنا قرار خواهد گرفت.

آسوشیتدپرس در ادامه به فشارهای نمایندگان کنگره آمریکا بر دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری ایران پرداخته و می‌نویسد فشارها بر این دولت زمانی از طرف هر دو حزب بود، اما اکنون پراکندگی بیشتری در میان آنها دیده می‌شود.

به نوشته این رسانه، جمهوری‌خواهان آمریکا از اینکه پس از گذشت یک سال از توافق موقت ژنو هنوز پیشرفتی در گفت‌وگوها حاصل نشده بی‌قراری می‌کنند اما دموکرات‌ها در حال حاضر از رویارویی با دولت اجتناب می‌کنند.

چند نفر از نمایندگان دموکرات کنگره که خواسته‌اند نامشان فاش نشود درباره این تغییر رویکردشان می‌گویند آنها اکنون به این درک رسیده‌اند که رویکرد «پلیس بد، پلیس خوب» که دولت و کنگره از آن به عنوان اهرم فشار در مذاکره با ایران استفاده می‌کردند، دیگر موثر نیست.

در صورتی که ایرانی‌ها متقاعد شوند باراک اوباما نمی‌تواند توافقی دائمی با امضای کنگره را به آنها تحویل دهد، انگیزه کمتری برای بازگرداندن برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم خود به عقب خواهند داشت.

نظر شما