شناسهٔ خبر: 69319 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

درخواست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان از ضرغامی

ضرغامی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کرد: صداو سیما با فراهم آوردن بستری برای حضور کسانی که در بحث بورسیه‌ها قربانی سیاست بازی‌ شده‌اند؛ در روشن شدن واقعیت‌ها و حمایت از حقوق هزاران دانشجوی بی‌گناه، اقدام کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به ضرغامی اعلام کرد: صداو سیما با فراهم آوردن بستری برای حضور کسانی که در بحث بورسیه‌ها قربانی سیاست بازی‌های دولت مردان شده‌اند؛ در روشن شدن واقعیت‌ها و حمایت از حقوق هزاران دانشجوی بی‌گناه، اقدام کند.

«برادر ارجمند جناب آقای مهندس عزت الله ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

همچنان که حضرتعالی نیز مستحضر هستید یکی از مسائلی که در دولت یازدهم دستاویزی برای مسئولان دولت و وزارت علوم و همچنین رسانه‌های همراه با آن‌ها قرار گرفته است، موضوع مربوط به بورسیه‌های تحصیلی تعدادی از دانشجویان در دولت قبلی است.

مسئولین وزارت علوم دولت یازدهم و همچنین شبکه رسانه‌ای گسترده همراه با دولت، به گونه‌ای این مسئله را مستمسک اهداف و اغراض سیاسی خود قرار داده اند، که بدون توجه به قانونی بودن و یا نبودن آن، و در حالی که به گفته خود مسئولین وزارت علوم، تنها درصد ناچیزی از آنچه آن‌ها از ابتدا اعلام کرده‌اند، با مانع قانونی مواجه هستند، موجب ابهام در سرنوشت علمی و تحصیلی هزاران دانشجو از یک سو و بازی با آبروی آن‌ها از سوی دیگر شده است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بارها بر لزوم برخورد قاطع با بورسیه‌های غیرقانونی تاکید کرده است و در حال حاضر نیز از همه مسئولین مربوطه چه در مجلس و چه در دولت می‌خواهیم که نسبت به این مسئله قاطعانه اقدام کنند.

اما خواسته ما برخورد با بورسیه‌های غیرقانونی است نه بازی با آبروی هزاران دانشجویی که حتی خود سرپرست محترم وزارت علوم نیز بر بدون اشکال بودن پرونده‌های آن‌ها اذعان داشته است.

با نهایت تاسف باید بگوییم دولت یازدهم با ادعای و ارائه ژست برخورد با اقدامات غیرقانونی، عملا هزاران دانشجویی را که به گفته خود مسئولان وزارت علوم هیچ گونه اشکالی در پرونده تحصیلی آن‌ها در زمینه بورسیه‌ها وجود ندارد و کاملا با طی روند قانونی مراحل لازم را گذرانده‌اند، مورد اتهام دولت مردان قرار داده است و اغراض و بازی‌های سیاسی مسئولان دولت یازدهم، هتک آن‌ها را موجب شده است.

آیا غیر از این است که طی ماه‌ها، ارتش رسانه‌ای همراه دولت در داخل کشور و شبکه گسترده رسانه‌های بیگانه، برای پیشبرد اهداف و اغراض سیاسی خود این مسئله را متمسک قرار داده‌اند و ناجوانمردانه و در ادعایی تهی از واقعیت بیش از ۳هزار دانشجو را متهم به بورسیه غیرقانونی کرده‌اند؛ در حالی که خود سرپرست وزارت علوم این عدد را فقط چند صد نفر می‌داند!؟

جناب آقای ضرغامی

دولت مردان دولت یازدهم، بحث بورسیه‌های تحصیلی را به قدری ابزاری بزرگ و مناسب برای مانور سیاسی و حزبی خود دیده‌اند که از هر فرصتی برای تمسک به آن بهره می‌گیرند؛ به طوری که روز گذشته نیز رئیس جمهور محترم با تمسک به همین مسئله به گونه ای در دانشگاه تهران از این موضوع سخن گفت کانه واقعا ادعای غیرقانونی بودن هزاران بورسیه واقعیت دارد! در واقع رئیس جمهور تلاش کرد با راست نمایی و قلب واقعیت در سخنان خود، به گونه‌ای جلوه کند که نمایندگان محترم مردم وزیر سابق علوم را به دلیل طرح موضوع بورسیه‌ها استیضاح کرده اند؛ در حالی هم وی و هم جنابعالی و هم بسیاری دیگر از مطلعان به خوبی می‌دانند که منشا استیضاح وزیر سابق علوم چه بوده است.

باید به جناب آقای روحانی گفت « فتنه و ما ادریک ما الفتنه» که وزارت علومِ در سایه را شکل داده و برای وزارت علوم کشور نتیجه‌ای غیر از جولانگاه قرار گرفتن دانشگاه برای احزاب سیاسی نداشت و رتبه علمی کشور را تنزل نداد و التهاب را به فضای دانشگاه منتقل کرد و مصائب بسیاری که شما نیز از آن مطلعید.

نکته قابل توجه این است که سخنان روز گذشته رئیس جمهور در جمع دانشگاهیان تهران که حتی از تصاویری که رسانه تحت مدیریت جنابعالی نیز پخش کرد، مشخص بود که اکثریت حاضران آن جمع کسانی غیر از دانشجویان بودند توسط رسانه ملی به طور گسترده تحت پوشش قرار گرفت و این موضوع که وی تلاش می‌کرد استیضاح وزیر سابق علوم را معلول طرح بحث بورسیه‌ها توسط او جلوه دهد، برای مخاطبین القا شد و افکار عمومی را با سئوالاتی مواجه ساخت. لذا در چنین شرایطی و از آنجایی که در رابطه با بحث بورسیه‌های غیرقانونی اتهام‌های تهی از واقعیت به تعداد قابل توجهی از دانشجویان وارد آمده است و امروز جز کارکردهای سیاسی و ابزار فشار بر مجلس و ... خاصیت دیگری ندارد، از جنابعالی خواستاریم که با فراهم آوردن بستری جهت حضور مدافعان دانشجویان و کسانی که به ناحق قربانی سیاست بازی‌های دولت مردان و رسانه‌های آن‌ها شده‌اند؛ در روشن شدن واقعیت‌ها و حمایت از حقوق تضییع شده هزاران دانشجوی بی گناه، اقدام کنید.

در شرایطی که لشکر رسانه‌ای یک جریان خاص سیاسی در داخل که همواره برای پیشبرد اغراض سیاسی خود هر روش و دستاویزی را به کار می‌گیرند و همچنین رسانه‌های بیگانه، دروغ پردازی علیه دانشجویان را تمام عیار دنبال می‌کنند و در این مسیر از هیچ تلاشی نیز دریغ نکرده اند؛ از جنابعالی انتظار می‌رود، در دفاع از حقوق دانشجویان و تلاش برای روشن شدن واقعیت‌ها، چه در باب استیضاح و دلایل آن و چه در باب بورسیه‌ها و شفاف سازی مبنی بر آن، بیش از این درنگ نکنید. »

 

نظر شما