شناسهٔ خبر: 69273 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابراز نگرانی کمیسیون آموزش از واگذاری مدارس دولتی به غیردولتی‌ها و استخدام نیروهای آزاد

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: اعضای کمیسیون نسبت به واگذاری مدارس دولتی به غیردولتی‌ها و استخدام نیروهای آزاد که بعدها در قالب نیروهای شرکتی برای وزارت آموزش و پرورش مشکل‌ساز می‌شوند، اعلام نگرانی کردند.

به گزارش نماینده، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره جزئیات جلسه امروز سه‌شنبه،  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ادای توضیح و پاسخ به سؤال نمایندگان در مورد آزمون‌های دانشجویان فارغ‌التحصیل خارج از کشور در کمیسیون حاضر شد.

وی افزود: همچنین تعدادی از نمایندگان درباره دشواری آزمون‌های پیش‌کارورزی و علوم پایه نیز سؤالاتی از وی پرسیدند که در نهایت مشروط به پیگیری گزارش‌های تخلفات از سوی وزارت بهداشت سؤال کنندگان قانع شدند.

جعفری ابراز نگرانی اعضای کمیسیون نسبت به واگذاری مدارس دولتی به غیردولتی‌ها و استخدام نیروهای آزاد که بعدها در قالب نیروهای شرکتی برای وزارت آموزش و پرورش مشکل‌ساز می‌شوند را محور دیگر بحث امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات خواند و گفت: بحث دیگر امروز کمیسیون، طرح اصلاح بند (۳) قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فوریت این طرح در تاریخ اول مردادماه تصویب شده بود که بر مبنای آن مقرر می‌شد ۳۰ درصد از سهمیه آموزش و پرورش به مناطق محروم اختصاص یابد و اصلاحیه پیشنهاد کرده بود که این ۳۰ درصد از مازاد منابع تأمین شود که پس از بحث و بررسی این پیشنهاد در کمیسیون رأی نیارود.

نظر شما