شناسهٔ خبر: 69235 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روحانی در سفر به نیویورک طرح تعامل با جهان را به تصویر کشید

لاشکی نماینده نوشهر در مجلس گفت: رئیس‌ جمهور در سفر اخیر به نیویورک طرح تعامل و دوستی ایران با جهان را با حفظ موضع عزت و اقتدار به تصویر کشیده‌ است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی با تبریک به مناسبت افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی اینچئون کره‌ جنوبی اظهار داشت: از این پس وظیفه‌ای سختی برای قدرشناسی و تجلیل از قهرمانان و توسعه ورزش کشور بر عهده وزیر ورزش قرار گرفته است.

وی افزود: مسئولیت وزیر ورزش خصوصا در قبال مردم استان مازندران مسئولیت سنگینی است، زیرا ورزشکاران مازندرانی به تنهایی با کسب ۱۶ مدال بالاتر از عربستان، قرقیزستان و ده‌ها کشور آسیایی قرار گرفتند و ما ضمن تبریک به دلاورمردان و زنان مازنی به میمنت این افتخارات به انتظار برنامه‌ریزی حمایتی از ورزش استان نشسته‌ایم، باشد که پاسخی در خور و پاداشی سزاوار برای این شایستگان منظور کنیم.

نماینده نوشهر با اشاره به سفر رئیس‌ جمهور به نیویورک خاطرنشان کرد: از تلاش‌های رئیس‌ جمهور در سفر به نیویورک که با هدایت‌های داهیانه رهبری و حمایت‌های ارزشمند ملت غیور ایران اسلامی طرح تعامل و دوستی ایران با جهان را با حفظ موضع عزت و اقتدار به تصویر کشیده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

احمدی با اشاره به برگزاری روز ۱۵ مهر به عنوان روز روستا یادآور شد: با توجه به اینکه تمام دهیاری‌ها به عنوان نهاد مردمی غیردولتی همانند شهرداری‌ها دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و به صورت خودکفا اداره می‌شوند، متاسفانه از حمایت‌های لازم برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: متاسفانه نگرانی‌های جدی همچون نداشتن امنیت شغلی، عدم حمایت‌های لازم در صورت عزل دهیار توسط شورا، عدم توجه دفاتر ثبت اسناد رسمی به دهیاری‌ها و هنگام نقل و انتقال عرصه و اعیان وجود دارد لذا از وزیر کشور انتظار می‌رود از آنجایی که دهیاران نوک پیکان خدمت روستاها بوده و اولین مدیران بحران هر منطقه هستند با ارائه لایحه‌ای به مجلس زمینه استخدام آنها فراهم شود.

نماینده نوشهر با بیان اینکه حمایت از روستاها سبب کاهش مهاجرت به شهر می‌شود، یادآور شد: امروز بحران‌هایی نظیر محدودیت آب از علل مهاجرت‌های غیرضروری روستاییان به شهرهاست.

احمدی لاشکی با انتقاد از مصاحبه یکی از مسئولان وزارت راه در مورد آزادراه تهران شمال، اضافه کرد:‌ این آزادراه متعلق به همه ملت ایران است، مطالعات این آزادراه در سال ۵۲ آغاز شده و قریب ۲۰ سال بعد رسما کلنگ اجرای آن بوسیله رئیس‌جمهور وقت زده شده است. از آن روز چهار رئیس‌جمهور و ۱۰ وزیر جابجا شده‌اند، اما چیزی جز گرفتاری و رنج عاید مردم منطقه نشده است.

نماینده نوشهر با تأکید بر لزوم برطرف کردن مشکلات جاده‌های هراز و فیروزکوه نیز تصریح کرد: مردم در نقاط مختلف نگران بسته شدن راه به روی خود هستند و هر هفته شاهد یک طرفه شدن جاده هستیم که وزیر راه باید این موضوع را پیگیری کند.

نظر شما