شناسهٔ خبر: 69206 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واکنش وینگادا به حضور مجیدی در تیم امید

سرمربی تیم ملی امید فوتبال ایران گفت: اینکه گفته می‌شود قرار است فرد جدیدی به کادر فنی تیم ملی امید اضافه شود و نام فرهاد مجیدی مطرح شده تنها یک شایعه است.

به گزارش نماینده، دور جدید تمرینات تیم ملی امید فوتبال ایران در راستای آماده‌سازی این تیم جهت شرکت در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ از صبح امروز آغاز شد. این اولین مرحله از اردوهای تیم ملی امید بعد از شرکت در رقابت‌های بعد از شرکت در بازی‌های آسیایی است.

وینگادا در گفت‌وگو با فاری، در مورد شرایط تیم ملی امید و برنامه‌های پیش رو صحبت‌های زیر را انجام داد.

* دور جدید تمرینات تیم ملی امید آغاز شد، در این مورد صحبت می‌کنید؟

تا پایان ماه آگوست می‌خواستیم نفرات مد نظرمان را ارزیابی و انتخاب کنیم. در ماه سپتامبر تلاش کردیم بین بازیکنان جدید و نفرات قبلی که انتخاب شده بود هماهنگی به وجود بیاوریم تا آنها برای بازی‌های آسیایی آماده شوند. پس از اتمام بازی‌های آسیایی هم از امروز اولین مرحله آماده‌سازی تیم ملی جهت شرکت در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ برگزار شد و در واقع می‌توان گفت تیم المپیک واقعی را از این اردو می‌توانید ببینید و آنها را برای شروع مسابقات آماده می‌کنیم.

* این تیم چند درصد از شاکله اصلی تیم ملی المپیک را تشکیل می‌دهد؟

تا الآن نفراتی را برای تیم ملی المپیک انتخاب کردیم که اکنون در اردو حضور دارند. متأسفانه شش بازیکن بدون اطلاع و هماهنگی قبلی به اردو نیامدند، همچنین سه بازیکن به نام‌های احمد عبدالله‌زاده، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هم با تیم ملی بزرگسالان به اردوی پرتغال رفته‌اند. تمامی این نفرات پایه و شاکله اصلی تیم ملی امید را تشکیل می‌دهند. همانطور که در گذشته هم گفتم درهای تیم ملی امید بر روی کسی بسته نیست و اگر فردی شایستگی‌های خود را ثابت کند می‌تواند به تیم ملی امید اضافه شود.

* آیا زمان اضافه شدن احمد عبدالله‌زاده، سردار آزمون و علیرضا جهان‌بخش به تیم ملی امید مشخص شده است؟

تا جام ملت‌های آسیا اولویت ما، تیم ملی بزرگسالان است. بعد از ماه ژانویه و اتمام جام ملت‌های آسیا این نفرات به ما اضافه می‌شوند یا اینکه کی‌روش نخواهد برخی از این سه نفر به کار با تیم ملی بزرگسالان ادامه دهد که در آن صورت این نفرات برای شرکت در تمرینات تیم ملی امید در اردوها حاضر می‌شوند.

 

* هفته گذشته جلسه کمیته فنی تشکیل شد و قرار بود برنامه‌های تیم ملی امید تا ماه اسفند برای شرکت در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ تدوین شود؟

در جلسه‌ای که داشتیم تمام برنامه‌های خود را تا اسفند که مرحله اول رقابت‌های مقدماتی المپیک برگزار می‌شود ارائه کردیم البته ممکن است تغییرات خیلی جزئی در برنامه‌ها اعمال شود. چیزی که محرز است این که ما تمام برنامه‌های خود را تا شروع رقابت‌های مقدماتی المپیک به کمیته فنی ارائه کردیم. تمام روزهای فیفا را مد نظر گرفتیم و در اکثر برنامه‌هایی که تیم ملی بزرگسالان برای حضور در جام ملت‌های آسیا در نظر گرفته برنامه‌ریزی کردیم تا تیم امید هم برنامه‌های خود را دنبال کند. البته ممکن است در برنامه ما در روزهایی که نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند تغییراتی به وجود بیاید و بازیکنان را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهیم به غیر از این مسئله که اشاره کردم تمام برنامه‌ها به صورت روشن و مشخص در اختیار کمیته فنی قرار گرفته است. همان‌طور که می‌دانید سازمان لیگ نماینده باشگاه‌های فوتبال ایران است، متأسفانه طبق توافقی که ما در جلسه چند هفته پیش با مسئولان سازمان لیگ داشتیم، قرار شد زمانی که اردوهای تیم ملی امید تشکیل می‌شود باشگاه‌ها بازیکنان خود را در اختیار تیم المپیک قرار دهند اما متأسفانه امروز که تقریباً جلسه هفتاد و چهارم تمرینی تیم المپیک را پشت سر گذاشتیم تا کنون اردویی نداشتیم که تیم امید بازیکنان خود را به طور کامل در اختیار داشته باشد. در تمام این هفتاد و چهار جلسه تمرینی تعدادی از بازیکنان بودند که در تمرین تیم المپیک شرکت نکردند و باید بگویم این بی‌احترامی به تصمیماتی است که در جلسه سازمان لیگ گرفته شد. همچنین این مسئله بی‌احترامی به مقررات فیفا هم هست چرا که این روزها مربوط به فیفا است و باشگاه‌ها به آن هم بی‌احترامی کردند. در روزهای فیفا باشگاه‌ها باید بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

* گفته می‌شود احتمال دارد نفراتی به کادر فنی تیم ملی امید اضافه شوند و در رسانه‌ها شایعه شده احتمال دارد فرهاد مجیدی به تیم ملی امید بپیوندد.

این صحبت‌ها شایعه است، اگر قرار باشد هر روز در روزنامه‌ها دنبال مطالب بگردیم و به شایعات بپردازیم هر روز باید مطلب جدیدی را بیان کنیم.

* پس هیچ صحبتی در مورد حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی تیم ملی امید نشده است؟

خیر(وینگادا با تکان دادن سر هم این مسئله را به طور کامل تکذیب کرد)

* خیلی‌ها پس از نتایج ضعیف تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی شما را مقصر اصلی این ناکامی قلمداد می‌کنند و انتقاداتی مطرح می‌شود که گاهی چندان جوانمردانه نیست. آیا در این شرایط احساس تنهایی نمی‌کنید؟

اگر انتقادات به خاطر نتایج ما در بازی‌های آسیایی است، باید بگویم مسئول اصلی آن نتایج من هستم. هرچند که تیم حاضر در بازی‌های آسیایی حاضر شد تیم ملی المپیک نبود و نفرات زیر ۲۳سال هم در آن حضور داشتند اما باز هم می‌گویم مسئول آن نتایج من هستم. بیشتراز اینکه رسانه‌ها بخواهند از من به خاطر آن نتایج انتقاد کنند من خودم بیشتر منتقد عملکردم هستم. از خودم به خاطر نتایجی که گرفتیم گله دارم. می‌دانید همیشه در فوتبال وقتی تیمی برنده می‌شود همه خودشان را متولی و پدر آن موفقیت می‌دانند اما وقتی تیم می‌بازد کسی جز سرمربی نیست تا مسئولیت باخت را قبول کند و تنها مربی پدر باخت.

* و صحبت پایانی؟

باز هم تأکید می‌کنم از روشی که باشگاه‌ها اتخاذ کرده‌اند بسیار ناراحت هستم فکر می‌کردم پس از گذشت چند ماه می‌توانیم در این اردو تمامی بازیکنان را داشته باشم اما متأسفانه باشگاه‌ها بدون صحبت از ما و ارائه درخواستی مبنی بر ندادن بازیکنانشان اجازه حضور شش بازیکن را در تیم ملی امید ندادند. در بین این شش بازیکن فقط ارسلان مطهری بوده که در بازی گذشته تیم خود به میدان رفته است. چند تن از این بازیکنان حتی روی نیمکت تیم خود هم حضور نداشته‌اند البته این مسائل مربوط به خود باشگاه‌ها است و ربطی به من پیدا نمی‌کند. شاید یک باشگاه دوست نداشته باشد به بازیکن بازی بدهد اما مسئله مهم و موضوعی که باعث ناراحتی من شده این است که باشگاه‌ها به روش نامحترمانه بازیکنان را در اختیار تیم ملی امید نگذاشته‌اند.   در شرایطی که این روزها مربوط به فیفا است و باشگاه‌ها باید نفرات خود را به تیم ملی بدهند پس با این کار باشگاه‌ها به تیم ملی امید بی‌احترامی کردند.

 

نظر شما