شناسهٔ خبر: 68495 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی؛

من فکر می‌کنم دولت به دام افراط و تفریط افتاده است

کراپ‌شده - جهانبخش خانجانی به غیر از شخص رئیس جمهور دیگر دولتمردان برنامه‌هایی را که ارائه دادند دنبال نمی‌کنند. مردم منتظر اجرایی شدن وعده‌های گذرا هستند.

به گزارش نماینده، یک عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: از واژه اعتدال تعاریف مختلفی ارائه می‌شود. فرهنگ اعتدال قبل از انتشار نیازمند واکاوی معنوی است.

جهانبخش خانجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعریفی که از اعتدال می‌شود به واکاوی نیاز دارد. آیا اعتدال مبتنی بر این است که سخنگوی حرف‌های همه جریانات سیاسی باشد و یا حرف‌هایی را که در زمان انتخابات به مردم می‌زده انجام دهد و در عین حال فرصت مشارکت و تصمیم‌سازی بقیه جریان‌ها را هم فراهم کند؟

وی ادامه داد: تعریفی که از اعتدال فعلی می‌شود این است که حالا که دولت به قدرت رسیده است، این قدرت را با کسانی که فرهنگ سیاسی‌شان متفاوت از دولت است تقسیم کند.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر ضرورت تبیین مفهوم اعتدال، گفت: باید این فرهنگ را رواج بدهیم که دولت موظف است استراتژی و راهکارهای خودش را پیگیری کند و در عین حال فضا را نیز برای دیگر گروه‌ها محدود نکند و بگذارد آنها نیز در چارچوب قوانین برای خود تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان این‌که "من فکر می‌کنم دولت به دام افراط و تفریط افتاده است"، تصریح کرد: به غیر از شخص رئیس جمهور دیگر دولتمردان برنامه‌هایی را که ارائه دادند دنبال نمی‌کنند. مردم منتظر اجرایی شدن وعده‌های گذرا هستند. همین مردم هستند که چند سال دیگر در انتخابات به ارزیابی دولت می‌پردازند. نباید شرایط طوری شود تا مردم اعتمادشان را به دولت از دست بدهند. این افراط دولت است.

خانجانی همچنین افزود: تفریط نیز بر این اساس است که از ترس حمله افراطی‌ها کسانی را که مطابق با سیاست‌های دولت نیستند بر منصب‌های مهم نگه می‌دارند. این یک نقطه ضعف بسیار مهم است. دولت باید میان این نقطه ضعف افراط و تفریطش یک هم‌پوشانی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: می‌شود فضایی را برای فرصت تصمیم سازی رقیب فراهم کرد که رقبا کار خودشان را در چارچوب قانون ادامه دهند و دولت به برنامه‌های خود برسد. این یعنی اعتدال، نباید از این شرایط عدول کنیم.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: به طور مثال اگر فرمانداری از طیف فکری مخالف دولت بر مسند کار وجود دارد دولت باید او را برکنار کند چرا که آن شخص یا خلاف سیاست های دولت عمل می‌کند و یا اگر کارهای دولت را انجام می‌دهد تظاهر به پایبندی به سیاست‌های جدید را می‌کند که این حفظ ظاهر اصلا" مناسب نیست.