شناسهٔ خبر: 68204 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سفر هیات پارلمانی ایران به ایرلند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند که در رأس یک هیأت پارلمانی به دوبلین سفرکرده چهارشنبه با پت برین رئیس کمیسیون سیاست خارجی و تجارت پارلمان ایرلند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی مجلس شورای اسلامی جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند که در رأس یک هیأت پارلمانی به دوبلین سفرکرده چهارشنبه با پت برین رئیس کمیسیون سیاست خارجی و تجارت پارلمان ایرلند دیدار و گفتگو کرد.

هروی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در گسترش ارتباطات فیمابین در عرصه های مختلف گفت: مجالس ایران و ایرلند می توانند نقش سازنده و مثبتی در تقویت و تعمیق مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین ایفا نمایند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  و ایرلند در ادامه با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه تصریح کرد: با همکاری جمعی همه کشورهای منطقه و جهان بایستی از رشد تروریسم و تولید و قاچاق مواد مخدر جلوگیری بعمل آورد.

وی افزود: ایرلند همواره بعنوان کشوری بیطرف و صلح دوست می تواند در معادلات بین المللی نقش مهمی ایفا کند.

هروی در پایان رفت و آمد و رایزنی های مستمر مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور را بستری برای آشنایی هر چه بیشتر از توانمندی های ایران و ایرلند از یکدیگر ضروری دانست.

در ادامه این دیدار پت برین رئیس کمیسیون سیاست خارجی و تجارت پارلمان ایرلند بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه ای تأکید کرد و گفت: ایران کشوری غی با سابقه تمدنی چند هزار ساله و ملتی صلح دوست می تواند در برقراری ثبات و آرامش در منطقه کمک فراوانی نماید.

پت برین  پیشرفت های اقتصادی و صنعتی ایرلند را فرصتی برای گسترش همکاری های مشترک بازرگانی دو کشور دانست و افزود: شرایط خوبی برای سرمایه گذاری در بخش های فناوری اطلاعات، دارو و کشاورزی در دو کشور مهیا می باشد که باید از آنها برای رشد مناسبات اقتصادی میان ایرلند و ایران استفاده کرد.

همچنین در ادامه دیدارهای گروه دوستی پارلمانی کشورمان، ضیافتی از طرف آقای پری پورک رئیس مجلس سنای ایرلند بافتخار حضور هیأت پارلمانی ایران برگزار گردید.

پری پورک رئیس مجلس سنای ایرلند سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به دوبلین و سفر آتی رئیس مجلس نمایندگان ایرلند به تهران را نشان دهنده عزم جدی مقامات عالی رتبه دو کشور در جهت توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی فیمابین دانست.

نظر شما