شناسهٔ خبر: 68126 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقوی :

دولت بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را متوقف کند/ نیازی به روابط دیپلماتیک با روباه پیر نداریم

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس تأکید کرد دولتمردان در پاسخ به اظهارات سخیف کامرون، بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را متوقف کرده و اعلام کنند ما نیازی به روابط دیپلماتیک با لندن نداریم.

به گزارش نماینده، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه کامرون نخست‌وزیر انگلیس در مورد ایران، اظهار داشت: ملت ایران هرگز جنایات و توطئه‌های انگلیس این روباه پیر علیه جمهوری اسلامی و انقلاب، را فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: انگلیس همواره به عنوان یک استعمار پیر در حق ملت ایران ظلم کرده و در برخورد با ملت ایران هیچ‌گاه حق و عدل را در نظر نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه سفارت انگلیس در تهران در فتنه ۸۸، مرکز توطئه و هدایت فتنه‌گران بود، یادآور شد: از کامرون و نخست‌وزیر انگلیس انتظار دیگری جزء این نیست که علیه ایران صحبت و اقدام کنند، اما برخی در داخل کشور دیگر نباید به این روباره پیر دلخوش باشند و تصور کنند انگلیس دیگر آدم شده است و فریب او را بخورند.

نقوی با تأکید بر اینکه واقعیت ذات انگلیس در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران اظهارات اخیر کامرون آن هم پس از دیدار با روحانی رئیس‌جمهور است، گفت: دشمنان بدانند جمهوری اسلامی ایران راه خود را مانند ۳۵ سال گذشته ادامه خواهد داد.

گفتنی است نخست وزیر انگلیس پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران، طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن طرح این ادعا که ایران از گروه های تروریستی حمایت می کند، گفت: حکومت ایران باید برنامه هسته‌ای و نیز رفتار با مردم خودش را تغییر دهد.

کامرون همچنین با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور ایران گفت: اختلاف‌نظرهای شدیدی با ایران داریم.

وی همچنین در این اظهارات کلید شکست داعش را پایان حکومت اسد در سوریه ذکر کرد.

 

نظر شما