شناسهٔ خبر: 68086 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ورود کشتی‌های خارجی به آب‌های ایران

ضیایی گفت: ورود کشتی‌های خارجی با رفع تحریم‌ها طی هماهنگی‌های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی و ترمینال اپراتورها در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود و ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به شش میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش نماینده، یحیی ضیایی دبیر انجمن کشتیرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه این انجمن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در دست انجام دارد، گفت: در بخش برنامه‌های کوتاه مدت اصلاح یک سری قوانین و مقررات برای رونق اقتصادی کشور در برنامه‌ کاری خود قرار داده‌ایم.

وی در ادامه افزود: بر اساس دستور هیئت دولت مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی اصلاح قوانین و مقررات برنامه‌های خود را در دستور کار قرار دادیم.

دبیر انجمن کشتیرانی در ادامه تصریح کرد: ورود کشتی‌های خارجی با رفع تحریم‌ها طی هماهنگی های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی و ترمینال اپراتورها در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

ضیایی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در کمیته‌های مختلف از جمله کمیته‌ کانتینری بندری و ترمینال اپراتورها و کمیته ترانزیتی برقرار شده است افزود: کمیته قوانین و مقررات به طور شبانه‌روزی فعالیت‌های مختلفی را در این راستا انجام می‌دهد.

دبیر انجمن کشتیرانی در ادامه اظهار داشت: این کمیته‌ها هماهنگی‌های لازم را جهت رونق بخشیدن به ورود و بالا بردن فرم تخلیه و بارگیری کشتی‌ها  را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس‌ طرح‌های توسعه سازمان بنادر، ظرفیت بندر چابهار از ۲.۵ میلیون تن به شش میلیون تن افزایش می‌یابد افزود: فعال سازی فاز دوم بندر شهید رجایی نیز از دیگر برنامه‌های توسعه این سازمان به شمار می‌رود.

ضیایی در ادامه توضیح داد: در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران جهت خرید تجهیزات و افزایش ظرفیت و همچنین احداث فاز سوم بندر شهید رجایی هستیم.

دبیر انجمن کشتیرانی در ادامه تصریح کرد: در بندر بوشهر و بندر امام خمینی (ره) طرح‌های توسعه بسیاری در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بندر انزلی ۱۰ پیست اسکله جدید در حال احداث است و در بندر امیر آباد نیز طرح‌های توسعه بسیاری را سازمان بنادر کلید زده است.

نظر شما