شناسهٔ خبر: 67862 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

به بهانه افتخار آفرینی های مکرر ورزشکاران کشورمان در رشته هایی غیر از فوتبال !

باز خوانی دیدار‌ جنجالی کشتی‌گیران و وزیر‌ ورزش

حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در تمرین کشتی گیران با حواشی بسیاری همراه بود تا جائی که برخی رسانه ها خبرهایی در این خصوص منتشر کردند

به گزارش نماینده بانوان تیرانداز کشورمان توانستند اولین مدال آوران تیم ورزشی ایران در اینچوان باشند و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهانیان برسانند. این اتفاق شیرین اما گوشه ای از افتخار آفرینی دلاوران این مرز و بوم در عرصه های جهانی است. این روزها خبرگزاری های دنیا، خواسته یا ناخواسته بارها نام ایران در راس اخبار خود مطرح کردند، هنوز زمان زیادی از قهرمانی تیم کشتی قرنگی کشورمان در مسابقات جهانی نگذشته و نام جهان پهلوان سوریان همچنان در گوش جهان طنین انداز است.قرار گرفتن تیم ملی والیبال ایران در جمع شش تیم برتر دنیا اتفاق ساده ای نیود که به این زودی بتوان از کنارش عبور کرد. با این همه یک سوال قدیمی همچنان در افکار عمومی پرسه می زند که وزارت ورزش چگونه قرار است قدر این همه غیرت و دلاوری را ادا کند. آیا زمان آن نرسیده که تنها اندکی از بودجه های بی سر تهی که در فوتبال هزینه می شود به سمت رشته های دیگر سرازیر گردد؟در خبرها آمده بود که مربی برکنار شده تیم فوتبالی که این روزها بسیار هم خبر ساز شده برای مصالحه، عددی معادل یک میلیاردو ششصد میلیون تومان پیشنهاد کرده است. و البته این عددها را بگذارید در کنار نتایجی که تیم فوتبال امید ایران در رقابت های اخیر برای کشورش به دست آورد! به همین بهانه بی مناسبت نبود تا دیداری جنجالی و پر حاشیه را که حدود یک ماه پیش میان وزیر ورزش و پهلوانان کشتی گیر ایران برگزار شده را باز خوانی کنیم که به خوبی گویای بسیاری از واقعیات است:

گزارش جهان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، گودرزی وزیرورزش دولت یازدهم در تمرین ملی‌پوشان کشتی حاضر شد تابه ملی‌پوشان روحیه بدهد، اما هیچ پاداش یا هدیه‌ای همراه خود نبرده بود و با کاسه سرریزشده صبر کشتی‌گیران روبرو شد! کشتی گیران از وضع مالی نامناسب خود گفتند و اینکه ۱۵ ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند!

ابتدا حمیدسوریان کاپیتان تیم ملی کشتی بابیانی تند از عملکرد وزیر انتقاد کرد وگفت: که بچه های شهرستانی ازلحاظ روحی وجسمی تحت فشارند و از طرفی مشکلات مالی انگیزه را از آنها گرفته است، مانده‌ام شما در این مدت آیا فکرنکرده‌اید این‌ها نیز زن و بچه دارند؟ کم کم اعتراض‌ها بالا گرفت و حمیدسوریان با لحنی تند گفت: بچه ها نه به حضور شما احتیاج دارند نه نیازمند لبخند ژکوند شما هستند که هروقت دلتان خواست برای ظاهرسازی و تبلیغات بسیار ترحم‌آمیز به بچه‌ها سربزنید. یادم هست قبل ازجام جهانی کشتی در تهران هم بی‌تفاوت از کنار قهر و دلخوری بچه‌های کشتی و آقای بنا گذشتید و بچه‌ها باتمام این بی‌مهری‌ها باز به خاطر مردم ازخواسته‌هایشان گذشت کردند و برگشتند و در مسابقات جام جهانی شرکت کردند. تاکی بچه‌های کشتی به‌خاطر نجابت و اخلاقشان سکوت کنند؟ آیا سزای با گذشت بودن و مظلوم بودن این است؟

وزیر ورزش بعد از شنیدن این صحبت‌های دردمندانه گفت: از کجا پول بدهم؟ از کجا بیاورم؟ خزانه خالی است. بروید ببنید هر چه بود برای شما! این صحبت‌های عجیب وزیر، واکنش شدیدتر کشتی‌گیران را به همراه داشت.

اینبار امید نوروزی، کشتی‌گیر شیرازی وزن دوم به نمایندگی از کشتی‌گیران صحبت‌های جالبی خطاب به وزیر ورزش انجام داد. نوروزی گفت: نمی‌توانی کار کنی بی خود آمده‌ای؟ برای چه آمده‌ای؟ شما که می‌توانید ظرف یک ساعت، ۳۰میلیارد برای استقلال و پرسپولیس جور کنید چطور نمی‌توانید چندرغاز بدهی کشتی‌گیران را بدهید؟ در سرماو گرما اینجا عرق میریزیم هیچکس سراغی از ما نمی‌گیرد؟ اما نزدیک مسابقات همه از ماتوقع دارند و اگر مدال نیاوریم باید به همه جواب پس بدهیم. مدال هم بیاوریم بعداز یک هفته فراموش میشویم، مگر ما زن و بچه نداریم؟ فوتبالیست‌ها به خاطر باختشان در جام جهانی نیز تجلیل میشوند. اما کشتی‌گیران باید فکرشان مشغول باشد که صاحبخانه اثاثیه منزلشان را بیرون نریزد! اگردولت قبل خزانه را خالی کرده‌است پس شما چرا این همه شعارهای بی اساس و پشتوانه دادید؟ شما برای کارکردن و تدبیر آمده‌اید نه نق نق کردن!

حمله کلامی امید نوروزی به وزیر ورزش با واکنش گودرزی روبرو شد. وزیر که حسابی عصبانی شده بود گفت: دوست ندارم کسی وظایفم را به من گوشزد کند. اصلا تو کی هستی که بامن این‌طور حرف می‌زنی؟

امید نوروزی باصدایی بلندترو عصبی‌تر داد زد: من امید نوروزی هستم، قهرمان المپیک. متاسفم برای وزیر ورزشی که یک مدال‌دار ورزش اول کشورش را نمیشناسد. اینجا دانشگاه نیست و تو هم استاد دانشگاه نیستی، اینجا ورزش است. اگر نمی‌توانستید کار کنید چرا آمدید؟ وزیر بعد از صحبت‌های نوروزی با ناراحتی تمرین کشتی‌گیران را ترک کرد تا سری به وزنه بردارها بزند!

نظر شما