شناسهٔ خبر: 67843 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کفاشیان مورد نظر وزارت ورزش نیست!

"آیا اگر یک ایرانی سرمربی تیم امید بود بازهم اینطور با او برخورد می‌شد"، "تداوم همکاری با وینگادا آدم را نگران می‌کند"، "چرا هیچکس جوابگوی نتیجه ضعیف تیم امید نیست"، "کفاشیان دلش نمی‌خواهد حضور موثری در فوتبال داشته باشم" و ... آخرین انتقاداتی است که امیر عابدینی عضو هیات رئیسه سازمان لیگ نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال داشته است.

به گزارش نماینده، امیر عابدینی در گفتگو با مهر، درباره ناکامی تیم فوتبال امید در مسابقات آسیایی اینچئون، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: هیچ بهانه‌ای نداریم. این نتایج حاصل بی‌برنامگی است. نزدیک به یکسال پیش بود که با علی کفاشیان راجع به تیم امید صحبت کردم و به او هشدار دادم. آن زمان که علیرضا منصوریان در تیم امید کار می‌کرد و به دلایل مختلفی او را کنار گذاشتیم، فدراسیون سراغ وینگادا رفت.

وی افزود: همان موقع نمی‌دانیم چطور شد که وینگادا سرمربی تیم امید شد. کفاشیان به من گفته بود می‌خواهد وینگادا را بیاورد اما همان زمان به او هشدار دادم ولی کفاشیان کار خودش را کرد. او همیشه با ترفندهایی که دارد، تصمیمات خودش را عملی می‌کند. در آن مقطع زمانی می‌دانستم ممکن است این اتفاقات هم رخ بدهد.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ تاکید کرد: برای تیم امید باید برنامه‌ریزی حسابی صورت می‌گرفت. متاسفانه در اینباره هم "باری به هر جهت" برخورد شد. وقتی تیم ملی به جام جهانی رفت، همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و فکر و ذکر همه به جام جهانی تبدیل شد. وقتی جام جهانی تمام شد، تازه یادمان افتاد یک تیم امید هم داریم که باید برای مسابقات المپیک و مسابقات آسیایی آماده شود. متاسفانه این سبک برنامه‌ریزی ما را با مشکل مواجه کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور نمونه ما یک کمیته فنی یا کمیته تیم‌های ملی داریم که باید در آن تصمیم گیری شود ولی مطمئنم زمانی که اسم وینگادا برای تیم امید مطرح شد، هیچ کدام از اعضای کمیته فنی در جریان نبودند. همین مسائل می‌شود که علاوه بر نتیجه در مسابقات آسیایی، اخلاق را هم می‌بازیم و مسائلی پیش می‌آید که در شان ما نیست.

عابدینی با طرح این سئوال که حالا چه کسی پاسخگوی نتایج تیم امید است؟، درباره تداوم همکاری نلو وینگادا با تیم امید ایران گفت: نمی‌دانم کفاشیان چه فکری کرده است. آدم واقعا از این تصمیم نگران می‌شود. آدم احساس می‌کند خبرهایی در فدراسیون فوتبال هست که اینطور عمل می‌کنند. تصمیم برای ادامه همکاری با وینگادا عجیب و  غریب است.

وی تصریح کرد: چرا باید با وینگادا ادامه همکاری داشته باشیم؟ آیا اگر یک ایرانی هم سرمربی تیم امید بود و همین نتایج را به دست می‌آورد، با او اینگونه برخورد می‌شد؟ زمانی که سرمربی تیم امید انتخاب می‌شود، متوجه نمی‌شویم، وقتی با او ادامه همکاری می‌دهند هم دلایلش را نمی‌دانیم و زمانی که با او قطع همکاری هم می‌کنند، نمی‌فهمیم!

مدیرعامل پیشین باشگاه داماش در ادامه افزود: دلایل تصمیمات فدراسیون فوتبال مشخص نیست. منطق پشت این تصمیمات وجود ندارد و این احساس به آدم دست می‌دهد که فدراسیون به هم ریخته است.

وی در خصوص اینکه گفته بود "کفاشیان زیرآب او را برای حضور در باشگاه پرسپولیس زده است"، اظهار کرد: من از لفظ زیرآبزنی استفاده نکردم. گفته بودم کفاشیان دلش نمی‌خواهد هیچ جای فوتبال حضور موثر داشته باشم. کفاشیان نگران آدم‌هایی است که فوتبال را می‌فهمند و مدیریت را درک می‌کنند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در ادامه تصریح کرد: نمی‌خواهم به افرادی که در فدراسیون فوتبال صادقانه کار می‌کنند توهین کرده باشم ولی کفاشیان آدم‌هایی را می‌خواهد که در سطح بالای مدیریت مطرح نباشند. به همین خاطر نمی‌تواند با خیلی‌ها کار کند. برای همین است که کفاشیان حضور مرا به عنوان مدیر یک باشگاه نمی‌پسندد و اگر با وی درباره من برای حضور در یک باشگاه مشورت شود، جوابش مثبت نیست!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: او نمی‌خواهد من در یک باشگاه فعالیت کنم؛ حتی زمانی که در داماش بودم این احساس وجود داشت.

"آیا وزارت ورزش نظر کفاشیان را درباره مدیریت شما در باشگاه پرسپولیس جویا شده است"؟ عابدینی در این خصوص تاکید کرد: بعید می‌دانم نظر کفاشیان در وزارت ورزش صاحب باشد. برخورد وزارت ورزش با فدراسیون فوتبال به گونه دیگری است. شرایط فعلی به گونه‌ای است که گویا خود کفاشیان هم مورد نظر وزارتخانه نیست.

وی در ادامه انتقاداتش به رئیس فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: مهم این است علی کفاشیان باید فضایی را که ایجاد کرده، شفاف‌تر و اصلاح کند. اگر من هم انتقاد نکنم افراد دیگر مثل علی پروین، محمد مایلی‌کهن، مدیران باشگاه‌ها و دیگران حرفشان را می‌زنند. اینطور نیست که اگر مرا ساکت کنند، دیگران هم ساکت بنشینند.

مدیرعامل پیشین باشگاه داماش در پایان از پاسخ به سئوالی مبنی بر حضورش در باشگاه پرسپولیس خودداری کرد و صحبتی انجام نداد.

نظر شما