شناسهٔ خبر: 67790 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«دردسرهای عظیم» پرداختی جدید از طرحی تکراری بود

مهران مهام تهیه کننده سریال «دردسرهای عظیم» این مجموعه را با وجود ساخته شدن نمونه‌های مشابه آن، کاری متفاوت و نو دانست.

به گزارش نماینده، مهران مهام تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» که پخش آن از شبکه سه هفته گذشته به پایان رسید در گفتگو با مهر درباره علت انتخاب برزو نیک نژاد برای ساخت این پروژه اظهار کرد: من پیش از سریال «روزهای بد به در» با نیک‌نژاد همکاری نداشتم. تنها چند باری با او تلفنی تماس گرفتم و برای دستیار کارگردانی به کار دعوتش کردم اما او از جمله افراد حرفه‌ای و توانمند این حوزه بود و فرصت همکاری نداشت.

وی افزود: تا این که نوبت به سریال «روزهای بد به در» رسید. متن‌ها به روز نوشته می‌شد، برزو در یک اتاق فیلمنامه می‌نوشت و محمدرضا فاضلی در اتاق دیگری مشغول نوشتن طرح و فیلمنامه جدید برای یک کار ماه رمضانی بود؛ یعنی همین سریال «دردسرهای عظیم» که صحبت‌هایی برای پخش آن در ماه رمضان هم مطرح شده بود.

تهیه کننده سریال «متهم گریخت» ادامه داد: من از همان ابتدا برای این سریال بسیاری از عوامل و بازیگران را در نظر داشتم. برای مثال وقتی مهندس فرحان را می‌خواندم به مهدی هاشمی فکر می‌کردم. او هم در انتخاب نقش‌هایش وسواس زیادی به خرج می‌دهد و حتما تاکید دارد در کاری بازی کند که هم عوامل و تیم پشت دوربین را دوست داشته باشد و هم نقش و قصه را.

مهام تصریح کرد: هاشمی در ابتدا کمی نگران نتیجه کار بود اما در حین کار که بازخوردها و استقبال مردم را دید به من گفت برای کار بعدی اگر بعد از این، نقشی را مناسب من دیدی خبرم کن!

وی درباره ویژگی‌های این اثر گفت: «دردسرهای عظیم» یک ملودرام اجتماعی و متناسب با شرایط روز جامعه خود بود. این سریال علی‌رغم درامی که داشت از فضایی شیرین هم برخوردار بود. اگر دقت کنید میرزاده با بازی مهران رجبی در این سریال بسیار نصیحت می‌کرد اما حرف های او گل درشت به چشم نمی‌آمد و توی ذوق نمی‌زد.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: این طرح با وجود اینکه نمونه‌های مشابه آن همچون «متهم گریخت»، «پیامک از دیار باقی» و... کار شده بود کاری متفاوت بود زیرا زاویه دید دوربین و نوع کارگردانی آن عوض شده است.

نظر شما