شناسهٔ خبر: 67657 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

هلاکت یکی دیگر از قصابان ملت ایران

یکی دیگر از ژنرال هایی که در طول سال های دفاع مقدس، از فرماندهان اصلی ارتش متجاوز بعثی به شمار می رفت و در جنایات جنگی علیه ملت ایران سهمی عمده داشت، مرد.

به گزارش نماینده به نقل از مشرق، ژنرال «عبد الجبار خليل شنشل»، از فرماندهان ارتش صدام، روز گذشته در سن ۹۵ سالگی، در پایتخت اردن، مرد.
به گزارش خبرنگار جهاد و مقاومت مشرق، این ژنرال بعثی که از اهالی موصل بود، در طول سال های دفاع مقدس، فرماندهی ستاد  ارتش صدام را بر عهده داشت و در جنایات جنگی ارتش بعثی علیه ملت ایران سهمی عمده داشت.

کراپ‌شده - ژنرال بعثی

«عبدالجبار شنشل» در سال ۱۹۴۰ از دانشکده افسری فارق التحصیل شد و تا مرتبه فرماندهی ستاد کل ارتش عراق پیش رفت. او از افسران وفادار به صدام بود که تا زمان سقوط بغداد، در ارتش بعث فعالیت مستمر داشت و سپس به اردن گریخت و سرانجام در روز شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، به دادگاه عدل الهی فراخوانده شد.
گفتنی است که پیش از این نیز، در ۹ تیر ماه سال جاری، ژنرال «ماهر عبدالرشید» فرمانده‌ی «سپاه هفتم ارتش بعث» در سن ۷۲ سالگی، در بیمارستانی واقع در سلیمانیه، در گمنامی و سکوت رسانه ای جان داد، بدون آن که دادگاهی به جنایات جنگی اش رسیدگی کند.

نظر شما