شناسهٔ خبر: 67342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

تحلیل‌گر آمریکایی پاسخ داد:

کشتار «شیعیان» جهان از کجا آب می‌خورد؟

به گزارش نماینده، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو طی مقاله‌ای در "هافینگتون پست" به بررسی علل کشتار و قتل عام شیعیان پرداخته است.

دکتر «عظیم ابراهیم» در این مقاله با اشاره به کشتار اخیر شیعیان در پاکستان و نسبت دادن مسئولیت آن به گروه تروریستی «لشکر جهنگوی» نوشت: ظاهراً قرار است با توجه به افزایش مراسم تشییع جنازه شیعیان در پاکستان، همچنان به صورت یک مدار متوالی یک به یک کشته شوند.

وی ضمن محق خواندن انتظارات شیعیان پاکستان از دولت این کشور برای تأمین امنیت‌شان ـ که کوچک‌ترین حق مردم یک کشور است ـ تاکید کرد: متاسفانه تبعیض مذهبی نسبت به شیعیان در سراسر دنیا وجود دارد و این مشکل خاص کشور پاکستان نیست.

استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو جنایات و اقدامات تروریستی علیه شیعیان را ایدئولوژی وهابیت دانست که حکومت عربستان سعودی رسماً از آن حمایت می‌کند.

دکتر عظیم ابراهیم به کشورهای اسلامی پیشنهاد داد که برای پایان دادن به جنایات گروه‌های تکفیری، عربستان سعودی را تحت فشار قرار دهند تا از شدت تأثیرگذاری خود بر اینگونه گروه‌ها در جهان بکاهند.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی با ساخت مساجد و مدارس چند میلیون دلاری و با رایزنی سفارتخانه‌ها و موسسات خیریه‌اش٬ افراد را از سراسر جهان برای تحصیل به کشور خود دعوت می‌کند.

استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو ادامه داد: عربستان سعودی تمام هزینه‌های تحصیل آنان را می‌پردازد و پس از اتمام تحصیلاتشان٬ کار مادام العمری تحت عنوان نمایندگان تفکر وهابیت در کشورهای محل تولدشان به آن‌ها می‌دهد.

دکتر عظیم ابراهیم خاطرنشان کرد: هدف وهابیت فقط یک چیز است و آن اینکه سعی دارند تمام مظاهر تاریخ اسلام را به مانند شبه جزیره عرببستان٬ در سارسر دنیا نابود کنند.

وی در قسمت پایانی مقاله‌اش به اکسیر وهابیون اشاره کرد و گفت: آن‌چه وهابیت بیش از هرچیز حیات خود را مدیون آن می‌باشد٬ نفت است؛ چراکه عربستان سعودی با فروش آن هرساله مبلغی حدود دو تا سه میلیارد دلار به رهبران زاهد مسلک این فرقه کمک می‌کند.

استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو ادامه داد: همان فرقه‌ای که تفکراتش به استحکام جایگاه خاندان سعود بر اریکه قدرت کمک می‌کند.

منبع: ابنا

نظر شما