شناسهٔ خبر: 67231 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پسر بی نظیر بوتو جانشین مادرش می شود

بیلاوال بوتو زرداری، ‌ پسر بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان اعلام کرد قصد دارد در انتخابات ۲۰۱۸ برای به دست آوردن کرسی مادرش در رتودیرو شرکت کند.

به گزارش نماینده، به نوشته روزنامه داون، ‌ بیلاوال بوتو در این باره گفت: من تلاش برای نماینده پارلمان شدن را با کسب کرسی خانواده‌ام در جریان انتخابات سال آینده آغاز خواهم کرد. کرسی رتودیرو در " سند" به عنوان مأمن حزب مردم پاکستان و حوزه انتخاباتی بی‌نظیر بوتو شناخته می‌شود.

بیلاوال بوتو زرداری، ‌ حامی حزب مردم پاکستان هم چنین از اعتراضات احزاب تحریک انصاف و تحریک عوامی پاکستان در اسلام آباد انتقاد کرد.

وی این اعتراضات را "احمقانه و پوچ" دانست. به اعتقاد بیلاوال اگر رسانه‌ها از نمایش این اعتراضات خودداری کنند، ‌معترضان به این اقدام خود پایان می دهند.

بر اساس گزارش یک روزنامه انگلیسی، ‌ پسر بی‌نظیر بوتو قصد دارد تا شکست تحقیر آمیز حزب مطلوبش در انتخابات پیشین را جبران کند.

او در این باره گفت: هدف من پیروزی حزب مردم پاکستان در انتخابات ۲۰۱۸ است. پنج سال است که این حزب از عرصه قدرت دور بوده و پنج سال در جهان سیاست بسیار طولانی است.

بی‌نظیر بوتو دو بار به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد. وی پس از یک راهپیمایی انتخاباتی در راوالپندی و درسال ۲۰۰۷ به ضرب گلوله و حمله انتحاری کشته شد. هیچ کس تاکنون به دلیل مرگ وی محکوم نشده است.

منبع: ایسنا

نظر شما