شناسهٔ خبر: 67121 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موضع لبنان درباره ائتلاف ضد داعش

وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه کشورش وارد هیچ محوری نمی‌شود، افزود: تا کنون هیچ طرفی از ما اموال، سلاح و یا سرباز جهت شرکت در حمله نظامی علیه «داعش» درخواست نکرده است.

به گزارش نماینده، روزنامه «السفیر» در گزارشی درباره کنفرانس اخیر پاریس جهت حمله نظامی بین‌المللی علیه گروهک تروریستی داعش، تاکید کرد که در دیدار وزیر خارجه لبنان با همتای آمریکایی خود در حاشیه این کنفرانس، خواسته‌های متبادل دو طرف تشریح شد.

این گزارش با بیان اینکه آمریکا درخواستی برای مشارکت لبنان در عملیات نظامی نداشته است، افزود: «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، حمایت بیشتر امنیتی و اطلاعاتی و همچنین تسریع در اجرای توافقات برای مسلح ساختن ارتش لبنان با سلاح آمریکایی را خواستار شد.

این گزارش حاکی است که باسیل در سفارت کشورش در پاریس با بیان اینکه تا کنون هیچ طرفی اموال، سلاح و یا سرباز و حتی مناطقی برای عملیات نظامی درخواست نکرده است، ‌ افزود: تا کنون تحولی که ما را به تغییر موضع خود درباره شرکت در ائتلاف (بین‌المللی علیه داعش) سوق دهد، رخ نداده است ولی ممکن است موضع ما با بروز تحولاتی در آینده تغییر پیدا کند. ما موضع خود را بر اساس تحولات آینده تعیین می‌کنیم. این همان چیزی است که به صورت علنی و پشت درهای بسته اعلام می‌کنیم.

وی افزود: لبنان وارد هیچ محوری نمی‌شود و ملزم به رعایت سیاست‌های این محور (و یا آن محور) نیست ... ورود به ائتلاف به معنی بسته شدن دست و پای لبنان نیست.

منبع: فارس

نظر شما