شناسهٔ خبر: 67108 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

صادرات پراید و تیبا به کشور آفریقایی

به گزارش نماینده به نقل از دنیای اقتصاد، نخستین محموله خودروهای ایرانی که مجموعه کاملی از محصولات سایپا از خودروهای خانواده تیبا و خانواده X100 را شامل می‌شود، به کشور غنا صادر شد.
صادرات به این بازار پس از انجام مطالعات و نهایی شدن مذاکرات طولانی با متقاضیان نمایندگی و دستیابی به توافقات درخصوص سیاست‌های فروش و خدمات پس از فروش آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود شرکت سایپا در اولین سال فعالیت در این بازار به فروش حداقل 1000 دستگاه از محصولات خود نائل شود.
کشور غنا عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا (ECOWAS) است و 250 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور از ثبات سیاسی و اقتصادی خوبی در بین کشورهای غرب آفریقا برخوردار است. با توجه به بالا بودن قیمت سوخت در این کشور و اهمیت میزان مصرف سوخت خودرو به‌نظر می‌رسد  مزیت‌های رقابتی محصولات شرکت سایپا؛ یعنی قیمت رقابتی، پایین بودن مصرف سوخت، خدمات پس از فروش گسترده و قطعات یدکی با قیمت مناسب محصولات بتواند بازار مناسبی براي محصولات سايپا در این کشور به دست آورد. علاوه‌بر این اضافه شدن خودروهای وانت سایپا 151 و تیبا 2 به سبد محصولات شرکت سایپا در سال 93 امکان ارائه تنوع بیشتری از محصولات از نظر قیمت و نوع کاربری به مشتریان را فراهم کرده و فرصت مناسبی برای حضور خودروهای سایپا در این بازار 24 میلیون نفری ایجاد شده است.

نظر شما