شناسهٔ خبر: 66349 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

راه اندازی شبکه های جدید انگلیس و عربی ایرانی

معاون سیمای رسانه ملی از مطالعات برای راه‌اندازی شبکه قرآن و معارف سیما به زبان های انگلیسی و عربی خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر؛ علی دارابی در مراسم اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۴۸ این طرح را  نهضت بزرگ قرآنی دانست که موفق به جذب بیش از ۱۲ میلیون نفر در چند سال گذشته شده است و گفت: امیدواریم این کار باقیات و صالحاتی برای ما باشد و  در دوره‌های بعدی با شکوه بیشتری برگزار شود.


وی بابیان اینکه رسانه ملی در مباحثی همچون جمع‌خوانی قرآن، مناسک‌ سازی، کارنامه  در خور تقدیری دارد اضافه کرد: هر چه برای خدمت به قرآن کار کنیم، کم است و هنوز در ابتدای راهیم.


دارابی، قرآن و عترت را گفتمان برنامه‌ریزی در سیما دانست و گفت: باید توقع و انتظارات مخاطبان و سیاست ها و برنامه ها را مبتنی بر این اصول تنظیم کنیم.  


وی با بیان اینکه باید کارشناسان، مجریان، گزارشگران، برنامه سازان و همه کسانی که افتخار مشارکت در این کار بزرگ قرآنی را دارند بدنبال ارتقای دانش و آگاهی‌های خود باشند گفت: این افراد باید در عمل، رفتار و سیره و منش زندگی شخصی آن طور که شایسته مروجان و مبلغان قرآن است، باشند.


دارابی افزود: در برنامه‌ریزی‌های حوزه برنامه‌سازی سیما  دیگر صرف شبکه قرآن و معارف سیما نیست و امروز همه شبکه‌های سیما و شبکه مجازی در ۲۴ ساعت برنامه‌های معارفی تولید و پخش می‌کنند که به همین علت باید برنامه‌های معارفی پربیننده را تقویت و ضعف‌ها را برطرف کنیم.


وی با اشاره به نظرسنجی های مستمر برای توجه به نیاز مخاطبان گفت: در برنامه‌های رسانه بویژه  معارفی باید به اصل وحدت مسلمانان توجه و از طرح مسائل اختلاف‌انگیز به‌ شدت پرهیز کرد و وقتی طرح این مباحث از سوی کارشناسان و مبلغان دینی باشد خطای آن بیشتر است.


دارابی با ضروری خواندن برنامه‌های خوب و جذاب در قالب کارشناسی برای رفع شبهات   افزود: در برنامه‌های مختلف در نظام تهیه‌کنندگی و برنامه‌سازی، زمان را برای تهیه‌کنندگان و کارشناسان اعلام کرده‌ایم و از این پس اینگونه نیست که کارشناسان، و تهیه‌کننده زمان نامحدودی را به تولید برنامه بپردازند.


وی امکان ارزیابی، داوری و نقاط قوت کار و ارتقای سطح کارشناسان را ازمزایای این طرح برشمرد و گفت: توقع داریم کسانی که مجری و گزارشگر، تهیه‌کننده و برنامه‌ساز هستند یا مدیران، کارشناسان، مبلغان و فعالان حوزه معارفی سیما، خودشان عامل به آنچه می گویند باشند و مردم، اخلاق عملی را در آنها ببینند.


معاون سیمای رسانه ملی به برنامه های متعدد حوزه معارف سیما اشاره کرد و گفت: برغم مشکلات مالی امسال را در معاونت سیما سال قرآن و معارف معرفی کرده‌ایم و توجه ویژه‌ای  در حوزه کارهای نمایشی، سریال‌ها و تله فیلم‌ها داشته ایم و اقدامات خوبی در حال اجراست.


دارابی همچنین از افزوده شدن جمع زیادی از مبلغان وکارشناسان اهل فضل به مجموعه کارشناسان سیما و بهره گیری از دیدگاه های مختلف و مورد توجه مردم خبرداد.

نظر شما