شناسهٔ خبر: 66187 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظم جهانی نظام سلطه در حال فروپاشی است

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ نظم جهانی نظام سلطه در حال فروپاشی است و جمهوری اسلامی ایران در جریان شکل‌گیری نظم نوین باید حرف برای گفتن داشته باشد.

به گزارش  نماینده سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، درباره بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری مبنی بر ضرورت قدرتمند شدن برای اثرگذاری در عرصه جهانی، گفت:‌ لازم است قوای سه‌گانه برای تحقق این مهم اقدام ویژه انجام دهند.

وی نقش‌آفرینی در عرصه بین‌الملل را مشروط به اجماع در داخل بر روی ضرورت آن عنوان کرد و افزود: باید برای نیل به این هدف، برنامه‌‌ریزی بلندمدت داشته باشیم.

نقوی حسینی همچنین گفت:‌ نظم جهانی نظام سلطه در حال فروپاشی است و جمهوری اسلامی ایران در جریان شکل‌گیری نظم نوین باید حرف برای گفتن داشته باشد.

وی با تأکید بر تشکیل کمیسیون ویژه و اتاق فکر در همه قوا، ‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر نهادهای عالی کشور به ‌منظور تدوین راهبردهای مورد نیاز اظهار کرد:‌ احساس مسئولیت ما در این زمینه بسیار مهم است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ جمهوری اسلامی در قبال نظم نوین جهانی، دارای رسالتی تاریخی است که جهت به انجام رساندن آن باید با سعه صدر و وسعت دید از چالش‌های بی‌مورد پرهیز کرده و بر روی اصول تمرکز شود.

 

نظر شما