شناسهٔ خبر: 66141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شروع آتش‌بس در اوکراین از ساعت ۶ عصر به وقت محلی/شرط کی‌یف برای عقب‌نشینی سربازان روس

اوکراین/1 نمایندگان اوکراین و استقلال‌طلبان پس از پایان مذاکرات «میسنک»، بر سر شروع آتش‌بس از ساعت ۶ عصر امروز به وقت کی‌یف توافق کردند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، نمایندگان اوکراین و استقلال‌طلبان امروز جمعه پس از پایان مذاکرات «میسنک»، بر سر شروع آتش‌بس از ۲ ساعت دیگر یعنی ساعت ۶ عصر به وقت کی‌یف (۱۵ به وقت گرینویچ) توافق کردند.

«پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین و سازمان همکاری و امنیت اروپا نیز با صدور بیانیه‌هایی، امضای این موافقت‌نامه را تأیید کردند.

به گفته خبرنگاران، این قرارداد متشکل از ۱۲ بند است که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات کی‌یف می‌گویند که بر اساس بندهای این توافقنامه، سربازان روس میبایست از خاک اوکراین خارج شده و تا مرزهای کشور خود عقب‌نشینی کنند.

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین نیز  با صدور فرمانی به رئیس ستاد مشترک ارتش کشورش، از آنها خواست از ساعت ۶ به وقت محلی، مفاد آتش‌بس را اجرایی کنند. وی هم‌چنین خواستار کنترل موثر نحوه اجرای آتش‌بس توسط جامعه بین الملل شد.

سخنگوی ارتش اوکراین دقائقی قبل به خبرنگار ریانویستی گفته بود که هنوز دستوری از دولت برای توقف آتش دریافت نکرده است.

این اخبار در حالی منتشر شد که ساعتی پیش، خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان، از شدت گرفتن درگیری توپخانه ارتش اوکراین و استقلال‌طلبان برای تسلط بر شهر بندری «ماریوپول» خبر داده بود؛ خبرنگار بی‌بی‌سی هم دقائقی پس از امضای آتش‌بس گفته بود که صدای فرود آمدن بمب در «ماریوپول» کماکان شنیده می‌شود.

نمایندگان مسکو، کی‌یف و استقلال‌طلبان شرق اوکراین امروز با حضور در یک نشست مشترک در «مینسک» پایتخت بلاروس، بر سر نحوه آتش‌بس و صلح در این کشور شرق اروپا گفت‌وگو کردند.

 

نظر شما