شناسهٔ خبر: 66064 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شاهزاده سعودی به داعش سلاح داد

برخی منابع تاکید کردند که داعش اخیرا مقادیری موشک ضد هوایی میانبرد به ارزش 200 میلیون دلار خریداری کرده است.

به گزارش نماینده، برخی منابع از اقدام گروه تروریستی داعش در خریداری ۲۰۰ میلیون دلار موشک ضد هوایی با کمک یک شاهزاده سعودی خبر دادند.


به گزارش خبرگزاری یمن (YNA)، برخی منابع تاکید کردند که داعش اخیرا مقادیری موشک ضد هوایی میانبرد به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

منابع یاد شده این قرارداد تسلیحاتی را نادر توصیف کرده و افزودند: این قرارداد با کمک زیاد تقی الدین تاجر معروف سلاح و همچنین کمک یکی از شاهزادگان سعودی بسته شده است.

برپایه این گزارش، برخی اخبار از احتمال ورود محموله سلاح یاد شده به بندر اسکندرون ترکیه در ماه سپتامبر حکایت دارد. ترکیه همچنان فعال ترین گذرگاه قاچاق سلاح و جنگجوی خارجی به عراق و سوریه به شمار می‌رود.

در همین راستا، پایگاه globalsecurity نوشت: شهر Jeoffre counrt در منطقه Aisne در شمال فرانسه ویژه آموزش عناصر داعش ایجاد شد.

برپایه این گزارش، گروه داعش به طور رسمی در سال ۲۰۰۵ میلادی تاسیس شد و برخی از اعضای این گروه که جنگ در سوریه را فرماندهی کردند، آموزش های ویژه ای در شهر Jeoffre counrt دیدند. در این زمینه می توان به ابواحمد علوانی یکی از فرماندهان داعش اشاره کرد که در فرانسه آموزش دیدند.

منبع: تسنیم

نظر شما