شناسهٔ خبر: 65521 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزارت خارجه به ۵‌+۱ تذکر دهد

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها مانع اصلی بر سر راه توافق هستند و وزارت امور خارجه باید به ۵‌+۱ در مورد عدم پایبندی آمریکا به توافق تذکر دهد.

به گزارش نماینده سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی آمریکا گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد آمریکایی‌ها مانع اصلی بر سر راه به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند و زیاده‌طلبی‌های آمریکایی‌ها و اقدامات آنها در جهت مخالف با توافق ژنو از این جمله است.

وی افزود: پس از توافق ژنو اعضای ۵‌+‌۱ نباید به طور انفرادی یا جمعی دست به تحریم بزنند اما ما شاهد هستیم که این توافق بارها زا سوی آمریکا نقض شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از آمریکایی‌ها بیش از این هم نمی‌توان انتظار داشت، آنها سیاستی دوگانه دارند، صراحتا دروغ گرفته و بر خلاف توافق عمل می‌کنند.

نقوی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای مذاکرات عنوان کردند که آمریکایی‌ها عهدشکن هستند و امروز این تعبیر مقام معظم رهبری به همگان ثابت شد.

وی افزود: ۵‌+‌۱ باید اختلاف اعضای خود را حل کند، نباید پس از مدتها مذاکره امروز شاهد عهدشکنی آنها باشیم و وزارت امور خارجه نیز باید در این ارتباط با ۵‌+‌۱ اخطار دهد.

 

نظر شما