شناسهٔ خبر: 65398 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

علی مطهری تذكر ارشادی گرفت

علی مطهری عضو هيات نظارت بر رفتار نمايندگان از برگزاري جلسه اين هيات خبر داد و افزود:يكي از پرونده‌هايي كه در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت، شكايت نمايندگان از علي مطهري به خاطر مصاحبه‌يي بود كه در آن به ساحت حضرت امام(ره) تعرض كرده بود. در همين راستا قرار شد رييس هيات نظارت بر رفتار نمايندگان به علي مطهري تذكر ارشادي بدهد.

عضو هيات نظارت بر رفتار نمايندگان از برگزاري جلسه اين هيات خبر داد و افزود: علي مطهري به خاطر شكايت برخي نمايندگان از سوي رييس هيات نظارت بر رفتار نمايندگان تذكر ارشادي گرفت.

عوض حيدرپور ضمن اعلام اين خبر به ايسكانيوز گفت: چند پرونده از شعب مختلف دستگاه قضايي به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان آمده بود كه در اين جلسه بررسي و جمع بندي شد. در همين راستا نوع نطق‌ها، مصاحبه‌ها و رفتار نمايندگان نيز مورد بررسي قرار گرفت و چندين آيين‌نامه نوشته شد كه بعدا اعلام مي‌شود.

وي همچنين در خصوص پرونده شكايت احمد توكلي از مقداد نجف‌نژاد توضيح داد: به دنبال نطق نجف نژاد در مجلس كه موضوع آن زمين‌خواري توكلي بود، اين نماينده از نجف نژاد به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان شكايت كرد. در اين جلسه احمد توكلي نيز حضور داشت و مطالبي را عنوان كرد. همچنين قرار شد نجف نژاد، نماينده بابلسر نيز به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان فراخوانده شود و توضيحات خود را ارائه كند.

نماينده مردم شهرضا در مجلس گفت: يكي ديگر از پرونده‌هايي كه در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت، شكايت نمايندگان از علي مطهري، نماينده مردم تهران بود. اين شكايت به خاطر مصاحبه‌يي بود كه در آن مطهري به ساحت حضرت امام(ره) تعرض كرده بود. در همين راستا قرار شد رييس هيات نظارت بر رفتار نمايندگان به علي مطهري تذكر ارشادي بدهد.

حيدرپور با اشاره به شكايت كوچك‌زاده، نماينده تهران از جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه نيز توضيح داد: درباره اداره جلسه و عملكرد شخص آقاي لاريجاني برخي اظهارنظر كردند كه امروز فرصت نشد درباره آن به بررسي و اجماع نظر برسيم، اما حتما در جلسات بعد از تعطيلات بحث مي‌شود.

وي همچنين ادامه داد: رياست لاريجاني و نحوه مديريت ايشان درمجلس نهم و هشتم يك مديريت توانمند و عاقلانه است و همه دوستان نماينده بايد حريم مجلس را رعايت كنند و حرمت مجلس و رياست مجلس را داشته باشند و باور كنند كه لاريجاني بسيار خوب مجلس را اداره كرده و مي‌كند. بنابراين خود ما نبايد كاري كنيم كه به دست خودمان، شان مجلس شكسته شود.

در همين راستا جواد جهانگيرزاده، نماينده اروميه به ايسكانيوز گفت: آقاي كوچك‌زاده از الفاظ بسيار بدي استفاده كردند كه امكان بيان آن را ندارم. به همين خاطر من نيز عصباني شدم و به او پرخاش كردم. قطعا اين مساله را در جلسه بررسي شكايت ايشان از خودم در هيات نظارت عنوان خواهم كرد.

نظر شما