شناسهٔ خبر: 65187 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آخرین خبر از افزایش قیمت نان و لبنیات

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در حال حاضر هیچ گونه قیمت‌گذاری نهایی یا عددی برای نان اعلام و نهایی نشده است.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، یدالله صادقی در پاسخ به این سوال که ظاهرا قرار است قیمت نان دوباره با تغییراتی روبرو شود گفت: این موضوع بستگی به سیاست کلی دولت دارد ولی در حال حاضر هیچ گونه قیمت گذاری نهایی و ابلاغ نشده است.

وی همچنین در رابطه با افزایش 15 درصدی قیمت برخی لبنیات گفت: این موضوع براساس دستور ستاد تنظیم بازار کشور صورت گرفت که البته برخی از واحدها که افزایشی بیشتر از 15 درصد داشتند را شناسایی کردیم و با آن‌ها برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته و انجام خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان این‌که در بازار لبنیات التهابی نداریم گفت: تا به حال حدود چهار واحد متخلف در این حوزه شناسایی شدند که بعضی ازاقلام لبنی خود را بیش از 15 درصد افزایش داده‌اند.

صادقی با بیان این‌که کارخانه‌های لبنی قیمت‌های متفاوتی ارائه داده‌اند گفت: نظارت‌های لازم در این زمینه صورت می گیرد و اگر گزارشی به ما ارسال شود با آن برخوردهای قانونی لازم را انجام می‌دهیم.

وی همچنین در رابطه با برگزاری فروش‌های فوق العاده به جای نمایشگاه‌های فصلی گفت: نمایشگاه‌ها در مکان‌های مختلفی مثل چادرها و یا پارک ارم برگزار می‌شد که متاسفانه براساس ارزیابی‌های مردمی که صورت گرفت باوجود مناسب بودن اجناس، زیرساخت‌های نمایشگاهی نامناسب بود و برگزاری نمایشگاه‌ها زیر چادر و در مکان‌های غیر استاندارد مشکلاتی را موجب شده بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: در سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان‌ها ابلاغیه‌ای صادر کرد که از این پس برگزاری نمایشگاه‌ها زیر چادر و مکان های غیر استاندارد نباید صورت گیرد ولی اگردر تهران مکان‌هایی پیدا کنیم که مسقف و مناسب باشد می توان نمایشگاه‌ها را برگزار کرد در غیر این صورت تمرکز ما روی فروش فوق العاده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

وی ادامه داد:‌ البته ما به عنوان سازمان صنعت هنوز برنامه‌های خود را در رابطه با فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام نکردیم ولی تاکید ما روی فروش فوق العاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

صادقی ادامه داد: در فروش فوق العاده باید قیمت ها با تخفیف مناسب باشد که کف آن 15 درصد تعیین شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در رابطه با طرح‌ها و پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت اظهار کرد: حدود 14 واحد صنعتی آماده بهره برداری در هفته دولت است که تعدادی از آن‌ها افتتاح شده و بقیه نیز تا پایان هفته افتتاح می‌شوند که حدود 700 نفر در این واحدها مشغول شده و سرمایه‌گذاری برای این واحدها 133 میلیارد تومان بود.

صادقی در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که بر فعالیت بیش از 400 هزار واحد صنفی نظارت می کنیم گفت: حدود 2125 فقره کارت بازرگانی صادر کردیم که حدود 15 هزار کارت بازرگانی فعال در استان تهران داریم در واقع می توان گفت که 50 درصد کارت‌های بازرگانی فعال در استان تهران صادر شده است و 131 هزار پرونده ثبت سفارش شده را پذیرش داشتیم که رقم این ثبت سفارش‌ها 68 هزار میلیارد دلار بود.

وی با بیان این‌که در زمینه کنترل و نظارت بر بازار چهار میلیون واحد بازرسی در یک سال گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند گفت: 225 هزار مورد پرونده تخلف وجود داشت که رسیدگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفت همچنین گشت‌های مشترکی با دستگاه‌های مختلف داشتیم و حدود 1670 مورد بازرسی و گشت مشترک در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا با نیروی انتظامی و دستگاه‌های حکومتی صورت گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به واحد 124 اظهار کرد: تلفن 124 پل ارتباطی ما با مردم است که طی سال گذشته 110 هزار مورد شکایات از مردم دریافت کردیم که 96 هزار مورد به صورت تلفنی بود و 53 هزار تخلف اثبات شده و در حدود 60 هزار واحد نیز به عنوان غیر متخلف شناسایی شدند و در واقع تخلف آن‌ها به اثبات نرسید.

صادقی در ادامه اظهار کرد:‌ در سال 92 615 جواز تاسیس با سرمایه 3000 میلیارد تومان صادر کردیم که این رقم در مقایسه با سال 91 افزایش صد درصدی داشت.

وی همچنین در رابطه با انتقال صنایع به شهرک‌های صنعتی گفت: ساماندهی‌های لازم دراین زمینه صورت گرفته و واحدهای صنعتی که تمایل دارند می توانند در این زمینه اقدام کنند و حدود 11 هزار واحد صنعتی داریم و برنامه ریزی شده که در صورت تمایل به شهرک‌های صنعتی منتقل شوند و آن هایی هم که مایل نیستند نیز برنامه بازسازی و نوسازی برای آن‌ها انجام می دهیم و حدود 500 میلیارد تومان در سال گذشته در زمینه نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی در تهران سرمایه‌گذاری جدید داشتیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در بخشی از سخنان خود در پاسخ به این سوال که با توجه به نظارت ها و برخوردهای قانونی انجام شده با دلالان میادین میوه و تره بار ولی همچنان با افزایش قیمت و تفاوت قیمت زیادی در برخی از مغازه‌ها نسبت به قیمت میادین مشاهده می کنیم گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته بسیاری از دلالان و واسطه‌ها از میادین حذف شده‌اند و شفافیتی در فعالیت حجره داران بوجود آمده البته بخشی از گرانی و واسطه گری تا قبل از ورود محصولات کشاورزی به میادین صورت می گیرد که نظارت بر آن به عهده ما نیست و جهاد کشاورزی باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد چون برخی از کشاورزان که توانایی وامکانات حمل محصولات را به میادین ندارند مجبورند که از طریق واسطه‌هایی اقدام به این کار کنند و همین موضوع منجر به گرانی محصولات می‌شود.

صادقی همچنین در رابطه با فعالیت برخی از نمایندگی‌ها برندهای خارجی در زمینه کالاهای با دوام و از جمله لوازم خانگی که با توجه به اتمام مهلت قراردادشان همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند گفت: اگر زمان قرارداد آن هابه اتمام رسیده باید تمدید کنند چون با توجه به اتمام مدت قرارداد امکان تامین قطعات و خدمات پس از فروش را نداشته و طبیعی است با مشکلاتی مواجه می‌شوند.بنابراین نداشتن گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش منجر به بروز مشکلاتی برای خریداران می‌شود.

وی تاکید کرد: ماموران ما در این زمینه رسیدگی های لازم را انجام می دهند ولی ثبت نمایندگی به عهده مرکز امور اصناف و بازرگانان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان این‌که در سال گذشته حدود 615 جواز تاسیس با سرمایه 2000 میلیارد تومانی صادر کردیم گفت: 165 پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی در یک سال گذشته در استان تهران صادر کردیم که سرمایه‌گذاری آن‌ها بالغ بر 650 میلیارد تومان بود و حدود 6000 نفر نیز در آن مشغول به کار شدند. همچنین حدود 500 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی و توسعه واحدهای صنعتی مجوز دادیم و در مجموع حدود 1150 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد:‌در زمینه صنعت و معدن هم حدود 34 میلیون تن تولیدات معدنی داشتیم که حدود 10 درصد تولیدات معدنی کشور در استان تهران است.

نظر شما