شناسهٔ خبر: 65084 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بادامچیان:

سیاست‌های تجهیز اصحاب فتنه خط قرمز نمایندگان است

بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: منتخبین ملت نمی‌خواهند مرتبطان فتنه در بزنگاه‌های نظام ولایی جمهوری اسلامی سر کار بیایند، بنابراین دولت باید مراقبت کند.

به گزارش  نماینده اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به استیضاح وزیرعلوم از سوی نمایندگان مجلس و حاشیه هایی که در بر داشت اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جریان‌هایی تلاش دارند در جهت تقابل دولت و مجلس یا میان دولت و جریان‌های سیاسی قرار بگیرند که مسئله صحیحی نیست.  
 
وی افزود: رهبران انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای همواره تأکید بر حمایت از دولت داشته‌اند، آن‌ها انتقاد به مسائل دولت به شرط سازندگی و جدا از تخریب و تضعیف را می‌پذیرند، چرا که به نفع دولت است.  
 
بادامچیان با بیان اینکه استیضاح حق قانونی نمایندگان ملت است، افزود: وزیر معرفی شده از سوی رییس جمهوری با رأی منتخب نمایندگان ملت انتخاب می‌شود که این یک وظیفه قانونی است. نظارت بر عملکرد وزرا هم بر اساس همین وظیفه انجام می‌شود و نمایندگان نباید کوتاهی کنند.

بادامچیان درباره شایستگی‌های وزیر آینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: ما چهره‌های علمی، معتبر، قوی و پر سابقه در میان نمایندگان و وزرای سابق بسیار داریم، دولت یازدهم بایستی وزیری انتخاب کند که رابطه دولت و مجلس را کاملا تقویت کند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس به عنوان منتخبین ملت رفتار، انتصابات، سیاست‌ها و مشی وزیر آینده را باید بپذیرند. اگر فرهنگ اسلام و نظام حکومتی مرتبط با آن رعایت شود هیچ دعوا و تنشی در کشور صورت نمی‌گیرد. جایگاه وزارت جایگاه پست و مقام نیست بلکه سنگر خدمت است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تجهیز و تقویت جریان فتنه از سوی دولت را خط قرمز مجلس دانست و افزود: منتخبین ملت نمی‌خواهند مرتبطان فتنه در بزنگاه‌های نظام ولایی جمهوری اسلامی سر کار بیایند بنابراین دولت باید مراقبت کند.
 
بادامچیان تصریح کرد: نمایندگان ملت با وزیر سابق علوم اختلاف شخصی نداشتند اما اگر دولت کسی را معرفی کند که سیاست‌های تجهیز اصحاب فتنه دنبال شود نمایندگان به آن اعتماد نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد : معرفی وزیری که سیاست‌های گذشته وزارت علوم را ادامه دهد منجر به عدم اعتماد خواهد شد و این دولت را تضعیف می‌کند البته که استیضاح یک وزیر تضعیف دولت نیست، اما ادامه دادن همان سیاست‌ها موجب ضرر و آسیب به دولت است.

نظر شما