شناسهٔ خبر: 65083 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کنگره حزب مردمی اصلاحات آبان‌ماه برگزار می‌شود

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات از برگزاری کنگره حزب متبوعش تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: کنگره حزب مردمی اصلاحات اواخر آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با فارس، ‌با بیان اینکه حزب در ۲۰ استان دفتر نمایندگی دارد از برگزاری کنگره حزب متبوعش تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: کنگره حزب مردمی اصلاحات اواخر آبان ماه برگزار می‌شود.

فومنی در ادامه با اشاره به اعلام موجودیت تشکل جدید «ندا» تصریح کرد: به جای اینکه بخواهیم گروه زیاد کنیم، وزارت کشور باید همین گروه‌هایی که مجوز فعالیت دارند را فعال کند و گزارش عملکرد بخواهد.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید تکلیف برخی احزاب ۳ نفره و خانوادگی روشن شود، تاکید کرد: وزارت کشور نباید به احزاب منحله با اسم جدید مجوز بدهد

وی بر همین اساس با تاکید بر اینکه محکومان قضایی نباید مجوز بگیرند، یادآور شد: تشکل ندا همان طیف مشارکت است که کار می‌کند.

فومنی متذکر شد: وزارت کشور به هیچ ‌وجه نباید به آنهایی که به قانون اساسی و نظام و رهبری پایبند نیستند، ‌ مجوز فعالیت بدهد.

فومنی با بیان این نکته که برخی احزاب از دولت اصلاحات پول گرفته بودند اما یک کنگره هم برگزار نکردند و سند آن نیز موجود است، افزود: بنابراین در حال حاضر باید از فعالیت ۴ فرد مجهول الهویه که می‌خواهند دکان راه بیاندازند، جلوگیری شود و احزابی که افراد مساله دار دارند باید پالایش شوند.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به بحث خانه احزاب ادامه داد: به نظر ما خانه دوستی، خانه احزاب و باشگاه احزاب تفاوتی ندارد.

وی درباره اینکه چه پیشنهادی در این زمینه به وزارت کشور: داده اید، تصریح کرد: ما طرحی آماده کرده‌ایم که می‌فرستیم، ما معتقدیم باید محلی برای رجوع احزاب در نظر گرفته شود که احزاب در آن کار صنفی و نه سیاسی کنند از این رو باید به احزاب کمک شود.

 

نظر شما