شناسهٔ خبر: 64991 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دهقان:

جریانات تندرو به دنبال تقابل دولت و مجلس هستند

محمد دهقان عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت:برخی جریانات تندرو و مخالف نظام به دنبال این هستند تا از هر وسیله ای برای تقابل دولت و مجلس استفاده کنند.

به گزارش نماینده محمد دهقان عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به فرصت یک ماهه استیضاح کنندگان به فرجی دانا وزیر سابق علوم که با وساطت حدادعادل و علی لاریجانی ایجاد شده بود گفت: قراربود تا دو روز مانده به استیضاح، وزیر با انتشار اطلاعیه ای دغدغه نمایندگان را برطرف ساخته و برخی معاونانش که متهم به فعالیت در فتنه سال ۸۸ بودند را برکنار کند تا موضوع استیضاح منتفی شود.

نماینده مردم طرقبه و چناران با بیان اینکه سه روز قبل از استیضاح قرار شد آقایان ابوترابی و باهنر رایزنی هایی با فرجی دانا داشته باشند تا وی به تعهداتی که داده عمل نماید گفت: در طرف دیگر هم قرار شد بنده و یکی از نمایندگان با استیضاح کنندگان گفتگو تا در صورتی که وزیر به تعهداتش عمل کرد آنها استیضاح را منتفی کنند.

دهقان با اشاره به اینکه مجلس سعی کرد تا کار فرجی دانا به استیضاح نکشد ادامه داد که ظاهرا برخی اطرافیان آقای وزیر تصمیم گرفته بودند تا برکناری معاونان فرجی دانا را به روز استیضاح موکول کنند و از طرفی به وسیله برخی بزرگان مجلس زمینه دو دستگی در استیضاح کنندگان را ایجاد کنند تا وزیر را از این طریق ابقا نمایند.

این عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: از ابتدا معتقد بودم وضعیت کشور به گونه ای است که نباید اجازه داد مخالفین نظام به واسطه استیضاح وزیر علوم تقابل بین دولت و مجلس را در افکار عمومی و جامعه القا کنند، به همین خاطر تا دو روز مانده به استیضاح تلاش کردیم تا آقای فرجی دانا با برخی اصلاحات سیاست ها و برکناری معاونانش مشکل را حل کند؛ اما وزیر علوم نخواست یا نتوانست از این فرصت مجلس استفاده کند.

دهقان گفت: فرجی دانا روز استیضاح با حکم قرار دادن رئیس مجلس این شائبه را ایجاد کرد که می خواهد از این طریق بین استیضاح کنندگان و سایر نمایندگان اختلاف بیندازد. این رفتار آقای فرجی دانا باعث شد تا مجلسی ها احساس کنند جریانی به دنبال ایجاد اختلاف بین نمایندگان و زیر سوال بردن شان مجلس است به همین خاطر حرمت مجلس را در مقابل بازی دیگران حفظ کردند.

وی با بیان اینکه تعامل دولت و مجلس باید دوطرفه باشد و نمی توان انتظار داشت  نمایندگان حقوق قانونی خود را نادیده گرفته و نسبت به سرنوشت انقلاب و دانشگاه بی تفاوت باشند گفت که استیضاح وزرا علاوه بر اینکه حق قانونی مجلس است امری جا افتاده در نظام جمهوری اسلامی ایران است و نباید آن را به تقابل میان دولت و مجلس تعریف کرد.

دهقان با اشاره به اینکه برخی جریانات تندرو و مخالف نظام به دنبال این هستند تا از هر وسیله ای برای تقابل دولت و مجلس استفاده کنند اظهار امیدواری کرد: دولت فردی را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کند که بدون چالش در مجلس رای بیاورد.

نظر شما