شناسهٔ خبر: 64942 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

آیت الله خاتمی: دانشگاه نباید جولانگاه و باشگاه سیاسی شود

آیت الله خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نباید بگذاریم دانشگاه جولانگاه و باشگاه سیاسی شود زیرا اگر دانشگاه سیاسی شد حرکت علم را متوقف می کند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، آیت الله سید ˈاحمد خاتمیˈ روز دوشنبه در همایش تکلیف مداری و ولایت مداری در دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: این خطر همواره در کمین دانشگاهیان است که چنین وانمود شود که دانشجوی موفق آن دانشجویی است که پشت پا به دین بزند و استاد روشنفکر آن فردی است که پشت پا به اعتقادات مردم می زند و همه چیز را مسخره می کند و هرچه علمش بیشتر می شود حجاب را کنار می گذارد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه محیط علمی باید پاک باشد گفت: باید جاذبه علمی در محیط دانشگاهی مورد تاکید قرار گیرد و اساتید دانشگاه هم مقید به حجاب شان باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها کانون اندیشه و فکر هستند افزود: دانشگاه محل فروش فکر و اندیشه نیست و کسانی که اسیر حزب و گروه ها می شوند فکر و اندیشه خود را می فروشند.

ایت الله خاتمی گفت :روشنگر قرآنی اسیر هیچ حزب و جناح و گروهی نمی شود بلکه پیروی از قرآن و ولایت فقیه را پیش روی خود قرار می دهد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری روشنفکری که علمش در خدمت اعتقاداتش نباشد، از نظر قرآن به عنوان تاریک فکر، معنا می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها محل مطالبه و پرسشگری است افزود: پرسشگری برای فهم حقیقت یک ارزش است اما برای جوسازی و تخریب یک پدیده غیر ارزشی محسوب می شود.

همایش تکلیف مداری و ولایت مداری روز دوشنبه در دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا همدان با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

نظر شما