شناسهٔ خبر: 64863 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طبیب زاده:

وزیر علوم جدید راه کج رفته را اصلاح کند

طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای گفت: دولت باید فردی را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کند که بتواند راه کج رفته را اصلاح کند و دانشگاه را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

به گزارش  نماینده زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم به هیچ وجه در راستای تقابل با دولت یا تضعیف آن نبوده‌است، ‌ گفت: مجلس نهم در عملکرد نشان داده که با دولت یازدهم تبادل و تعامل حداکثری دارد و این موضوع در رای قاطع و بالای نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور کاملا مشهود و مشخص است.

طبیب‌زاده تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی همواره در تلاش برای ایجاد تعامل بیشتر با دولت بوده است، البته خط قرمزهایی برای مجلس وجود دارد و تا زمانی که از آن عبور نشود هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه وجود پیشرفت و آرامش در کشور نیازمند تعامل قوای سه‌گانه است، افزود: مجلس و دولت باید در کنار هم تلاش کنند که در کشور آرامش برقرار باشد در این آرامش هم مجلس و هم دولت می‌توانند به وظایف خود به درستی عمل کنند. البته در ایجاد فضای آرام هم مجلس و هم دولت به یک اندازه نقش دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزیر سابق علوم، اظهار داشت: اگر فردی در دولت بخواهد از خطوط قرمزی که در کشور وجود دارد عبور کند، مجلس اصولگرا نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. وزیر سابق علوم دقیقا پایش را روی این خطوط گذاشته بود. بارها نمایندگان سعی کردند با تذکر و هشدار وی را متقاعد کنند که رویه خود را اصلاح کند ولی متاسفانه وی به هشدارهای مجلس توجهی نکرد.

طبیب‌زاده ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه در کشور، خاطرنشان کرد: بانشاط‌ترین، پویاترین و با استعدادترین جوانان ما اغلب کسانی هستند که امروز در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند. اگر وزیری در راس آموزش عالی کشور قرار بگیرد که بخواهد با سیاسی‌کاری و افراط‌گری سیاسی فضای دانشگاه‌ها را از مسیر اصلی خودش منحرف کند، مطمئنا امنیت و آینده دانشجویان و خانواده‌های آنان به خطر خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه فرجی‌دانا سهم اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم بود، ادامه داد: فرجی‌دانا دانشگاه‌ها را به سمت سیاسی بازی، احیای افراطی‌گری دوم خردادی و آن چیزی که در دوران اصلاحات منجر به ایجاد فتنه ۸۸ شد، پیش می‌برد و نمایندگان که خواستار ایجاد آرامش برای تحقق پیشرفت علمی بودند راهی جز استیضاح نداشتند.

طبیب‌زاده با اشاره به معرفی وزیر جدید برای وزارت علوم، تصریح کرد: دولت باید فردی را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کند که بتواند دغدغه نمایندگان را برطرف سازد، راه کج رفته را اصلاح کند و دانشگاه را به مسیر اصلی خود بازگرداند، در این صورت مجلس تعامل صد در صدی با وی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجلس برای ایجاد تعامل با دولت تلاش خواهد کرد، ادامه داد: در گذشته با توجه به همه مشکلاتی که در وزارت علوم وجود داشت نمایندگان مجلس باز هم برای گرفتن بودجه‌های بیشتر برای دانشگاه‌ها تلاش کردند و این نشان از تعامل مجلس با دولت دارد.

طبیب‌زاده در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم با معرفی وزیر جدید شاهد اصلاح روند گذشته باشیم و ان‌شاءالله با تعامل و همکاری هرچه بیشتر مجلس و دولت در راستای پیشرفت کشور گام برداریم.

 

نظر شما