شناسهٔ خبر: 64847 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

افزایش واردات کالاهای چینی به کشور

بررسی آمار واردات از کشورهای مختلف حاکی از افزایش ۳۵ درصدی واردات کالا به کشور است.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، در چهار ماهه نخست سال جاری سه میلیون و ۳۵۸ هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۶۱۱ میلیون دلار کالا از امارات متحده عربی به کشور وارد شده است که بیش از ۲۶ درصد از کل واردات کشور را در این مدت تشکیل می‌دهد.

با توجه به اینکه میزان واردات از این کشور در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۳۹۶ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار وارد کشور شده بود، مقایسه آمار نشان می‌دهد که واردات از این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش بیش از ۸۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین در این مدت میزان واردات از چین یک میلیون و ۶۱۹ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۸۷۹ میلیون دلار بوده است که حدود ۲۲ درصد از کل واردات کشور را در برمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش، در همین زمان در سال گذشته نیز یک میلیون تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۴۷ میلیون دلار وارد کشور شده بود، بنابراین مقایسه آمار حاکی از افزایش ۷۲ درصدی واردات کالاهای چینی به کشور است.

در چهار ماهه نخست سال جاری میزان واردات از هند نیز یک میلیون و ۴۹۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۸۴ میلیون دلار است که حدود ۹ درصد از واردات کشور را در برمی‌گیرد و نسبت به سال گذشته واردات از این کشور ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به این ترتیب هند سومین وارد کننده بزرگ کالا به ایران به شمار می‌رود.

پس از هند جمهوری کره نیز با صادرات ۴۲۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۷۶ میلیون دلار به ایران در رده چهارم بزرگترین صادر کنندگان کالا به ایران قرار دارد ۷.۸ درصد از واردات ایران را به خود اختصاص داده است.

آمار مربوط به واردات کالا از جمهوری کره در مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش ۸.۶۷ درصدی واردات کالا از این کشور به لحاظ ارزش دارد، هر چند که واردات از جمهوری کره به لحاظ وزنی با کاهش ۳۷ درصدی همراه بوده است.

پنجمین صادر کننده بزرگ کالا به ایران نیز ترکیه است که در این مدت ۸۳۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار به ایران صادر کرده است.

واردات از ترکیه که بیش از ۶.۵ درصد از کل واردات کشور در این مکدت را شامل می‌شود، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۲۱ درصد افزایش داشته است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۴:۳۰عامر 0 0

    خدا پدر مردمان دوست داشتنی چین را بیامرزه والا مجبور بودیم کالاهای ایرانی را چند برابر قیمت  بخریم
                                

نظر شما