شناسهٔ خبر: 64840 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توکلی خبرداد:

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور کارشناسی‌ارشد ۹۳ اعلام شد

کنکور/1 مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی ۱۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر از پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۹۳ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

به گزارش نماینده، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: براساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده فهرست اسامی ۱۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر از پذیرفته‌شدگان نهایی دوره آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۹۳ هم‌اکنون بر روی سایت سنجش آموزش کشور قرار دارد.  

وی گفت: داوطلبان ضرورت دارد براساس مندرجات اطلاعیه‌ای که به همراه لیست اسامی پذیرفته‌شدگان بر روی سایت قرار گرفته به منظور اطلاع از تاریخ ثبت نام کد رشته‌محل‌های قبولی در موسسات و دانشگاه‌های مورد نظر ابتدا به سایت دانشگاه و موسسه مسئول مراجعه کنند. چنانچه بر روی سایت موسسه و دانشگاه مورد نظر برنامه زمانی پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام این پذیرفته‌شدگان تاریخی درج نشده بود داوطلبان باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز در یکی از روزهای شنبه هشتم شهریورماه، یکشنبه نهم، دوشنبه دهم و یا سه‌شنبه یازدهم شهریورماه به موسسه و دانشگاه پذیرفته شده برای انجام مراحل ثبت‌نام مراجعه کنند.  

توکلی با اشاره به جزئیات آماری پذیرفته‌شدگان این آزمون، گفت: از بین ۱۲۱ هزار و ۶۷۶ پذیرفته شده نهایی ۶۰ هزار و ۱۶۹ نفر زن(۴۹.۴۵) درصد پذیرفته‌شدگان و ۶۱ هزار ۵۷۰ نفر مرد(۵۵ درصد) پذیرفته‌شدگان مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۱ یک هزار ۵۲۸ نفر برای تحصیل در دوره روزانه، ۱۷ هزار و ۶۵۷ نفر برای نوبت دوم(شبانه)، ۵۰۴ نفر برای دوره نیمه‌حضوری، ۱۲ هزار و ۸۶۸ نفر برای دانشگاه پیام‌نور، ۲۷ هزار و ۵۵۲ نفر برای موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، ۹ هزار و ۹۷۹ نفر برای دوره مجازی و ۱۲ هزار و ۴۸۸ نفر برای پردیس‌های خودگردان در ردیف قبول‌شدگان نهایی کارشناسی‌ارشد قرار گرفته‌اند.

نظر شما