شناسهٔ خبر: 64687 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طی تذکری در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

بذرپاش: نمایندگان شأن کمیسیون‌ها را حفظ کنند

مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ما شأن کمیسیون‌های مجلس را حفظ نکنیم، چه کسی می‌خواهد این شأن را حفظ کند، از همکاران خود خواست تا به آیین‌نامه داخلی مجلس احترام گذاشته و آن را رعایت کنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، طی تذکری توضیحاتی پیرامون بحث بر سر آیین‌نامه داخلی خانه ملت درباره انتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در هیأت رئیسه پیرامون انتخاب اعضای ناظر در کمیسیون‌های تخصصی بحث‌های طولانی صورت گرفت، اظهار داشت: این جملات بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عملا تشخیص داده شد که کمیسیون فرهنگی خلاف آیین‌نامه عمل نکرده است.

عضو هأت رئیسه مجلس با بیان اینکه وقتی بحث انتخاب اعضای ناظر مطرح می‌شود، باید کمیسیون‌های مربوطه درباره آن نظر دهند، خاطرنشان کرد: اگر ما شأن کمیسیون‌ها را حفظ نکنیم، چه کسی می‌خواهد این شأن را حفظ کند.

بذرپاش به دوره پیشین انتخاب عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات اشاره کرد و ادامه داد: در دوره پیشین کامران و مطهری برگزیده شدند و در نهایت مجلس به مطهری رأی داد، ممکن است بسیاری از دوستان منتقد مطهری باشند، اما کسی نگفت چرا مطهری در این هیأت حضور یافته است.

وی از همکاران خود خواست تا به آیین‌نامه داخلی مجلس احترام گذاشته و آن را رعایت کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان تذکر بذرپاش با بیان اینکه جلسه نشان می‌دهد نظرات و برداشت‌ها پیرامون آیین‌نامه متفاوت است، گفت: در هیأت رئیسه مجلس هم بحث‌های متفاوتی وجود داشت.

وی با بیان اینکه من از روزهای نخست درباره کلمه حداقل در آیین‌نامه بحث‌هایی داشتم، خاطرنشان کرد: این موضوع برای من دارای ابهام بود به همین دلیل می‌خواهم اکنون یک رأی استمزاجی از مجلس بگیرم.

 

نظر شما