شناسهٔ خبر: 64675 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نبوی:

اگر استیضاح را به رسمیت نشناسیم یعنی با مردم سالاری مشکل داریم

نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استیضاح وزیر از اختیارات نمایندگان مردم است که اگر این مسئله را به رسمیت نشناسیم یعنی با مردم سالاری مشکل داریم.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، سید مرتضی نبوی در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در باره بحث های مطرح شده مبنی بر سیاسی بودن استیضاح وزیر علوم اظهار کرد: در این جریانات تلاش کردند استیضاح را تحت قالب سیاسی بودن مطرح کنند، اما این از اختیارات نمایندگان مردم در مجلس است که از وزیر توضیح بخواهند و اگر کسی این مسئله را به رسمیت نشناسد، یعنی با مردم سالاری و دموکراسی مشکل دارد.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت چون یک دولت را دوست نداریم بگوییم چرا مجلس ساکت است، ولی از یک طرف وقتی به یک دولت علاقه داریم بگوییم چرا مجلس وزیرش را استیضاح می‌کند. در دولت قبلی هم استیضاح و رای عدم اعتماد به وزیر وجود داشت و دیگر نباید تفتیش عقاید کرد که این مسئله سیاسی بوده یا نه. خوشبختانه رئیس جمهور هم در قبال این مسئله عملکرد مناسبی نشان داد.

نبوی همچنین در واکنش به انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم بیان کرد: اگر بخواهیم تلقی مثبت داشته باشیم رئیس جمهور حتما به خاطر سابقه ای که نجفی در وزارت علوم داشته او را معرفی کرده است، اما همانطور که همه بزرگان مثل آیت الله مکارم شیرازی و موحدی کرمانی گفتند امید واریم دولت با توجه به حساسیت های کشور برای وزارت علوم کسی را معرفی کند که نسبتی به فتنه و فتنه گران نداشته باشد تا دانشگاه ها مسیر پیشرفت را طی کنند چون فراز و نشیب های زیاد باعث افت علمی در دانشگاه ها خواهد شد.

وی گفت: استیضاح وزیر از اختیارات نمایندگان مردم است که اگر این مسئله را به رسمیت نشناسیم یعنی با مردم سالاری مشکل داریم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره ادبیات رئیس جمهور در برخورد با مخالفان تصریح کرد:‌ بعضی از خصوصیات شخصی هستند البته انتظار ما از آقای روحانی این است که همان اعتدال و عقلانیتی که گفته اند را به خرج دهند و تدبیر و امید را به کار گیرند. امیدواریم مشکلات اجرایی که قبول داریم دست و پنجه نرم کردن با آنها خیلی سخت است باعث نشود رئیس جمهور از کوره در برود تا جایی که حتی نزدیکانش هم به خاطر این مسئله به او تذکر بدهند.

نظر شما