شناسهٔ خبر: 64664 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

لاریجانی در صحن مجلس:

جنگ طلبی صهیونیستها نتیجه اقدام نکردن کشورهای منطقه است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره‌ای به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: این جنایات جنگی علیه افراد بشر و کشتار بی‌گناهان به علت بی‌اقدامی مجامع بین‌المللی ، رژیم صهیونیستی را گستاخ کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر افزود: این دو شهید اسوه مدیریتی در سطوح بالای نظام جمهوری اسلامی بودند که در مکتب امام و مدرسه انقلاب حکمت مدیریت را آموختند و نشان دادند که اخلاقی و مکتبی زیستن و ایثارگری از اصول این مکتب مدیریتی است.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی شهیدان رجایی و باهنر نشان‌دهنده اخلاص آنان در مدیریت بود به گونه‌ای که متانت و تواضع آنان محبوبیت را نزد خلق به وجود آورد.

رئیس مجلس گفت: در دوران مشکلات بنی‌صدر، آنان با وی با حکمت و حلم برخورد می‌کردند چراکه هدف را تحقق اسلام می‌دانستند و بر این مهم ایستادگی می‌کردند که این نگاه حرکت صادقان و انسان‌های باوفاست.

لاریجانی افزود: گاهی اوقات برخی درباره مبدأ، طریق و مقصد خلط مبحث می‌کردند در حالی که طریق امکان تغییر دارد، اما همه چیز با روش مناسب خود برای رسیدن به مقصد است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و شهیدان باهنر و رجایی راه خود را به‌درستی می‌شناختند چراکه می دانستند در کارزار انقلاب، همت، ایثار و مجاهدت نقش اصلی دارد و طی طریق آنان همین بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه با گرامیداشت شهید اندرزگو از شهیدان انقلاب اسلامی گفت: این بزرگوار نیز انسان فوق‌العاده‌ای در ایثارگری بود و هر مانعی را برمی‌داشت.

لاریجانی افزود: عزتمندی نیز با فداکاری به دست می آید و شهدای ما عزت ملی را با همت خود رشد دادند بنابراین مدیریت جهادی نیز در عنصر ایثارگری استوار است که در شهیدان رجایی، باهنر و اندرزگو نمود داشت.

وی اضافه کرد: مدیریت ایثار و همت در شهدای دولت سمت‌گیری پایه‌ای در حرکت مدیریت انقلاب اسلامی است که باید آن را مورد توجه قرار داد.

لاریجانی اشاره‌ای به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کرد و با محکوم کردن این جنایات گفت: این جنایات جنگی علیه افراد بشر و کشتار بی‌گناهان به علت بی‌اقدامی مجامع بین‌المللی بلکه همراهی برخی کشورها ازجمله کشورهای عربی منطقه صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی را گستاخ کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: مجلس بار دیگر این اقدامات را محکوم و حمایت خود را از مسلمانان و فلسطینیان اعلام می‌کند.

ادامه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم در جلسه امروز مجلس

در جلسه علنی مجلس، قرار است دو نفر ناظر مجلس در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، یک نفر در هیئت نظارت بر مطبوعات و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی انتخاب شود.

همچنین به طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، طرح تشکیل شورای عالی اشتغال و طرح جامع کاداستر کشور و طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور  و ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم نیز در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

نظر شما